Quote from Jonny Persson on 21 November 2012, 20:16Nej man behöver inte hålla sig på cykelbanan Oskar. Man håller motsvarande upplevda ansträngningsnivå som de tänkta farterna så slipper David bli ledsen för att man är på cykelbanan.
Nej man behöver inte hålla sig på cykelbanan Oskar. Man håller motsvarande upplevda ansträngningsnivå som de tänkta farterna så slipper David bli ledsen för att man är på cykelbanan.
Quote from Catharina Brattlin on 21 November 2012, 20:20...och sk tröskelfart är det jag behöver träna på. Förutom psyket. Om jag har uppfattat allt rätt?
Tack Tomas! De siffrorna kan nog stämma rätt bra. I höst har jag bl a tränat tusingar i 5:30-tempo och tvåtusingar i 5:40-tempo. Det har känts rätt jobbi
...och sk tröskelfart är det jag behöver träna på. Förutom psyket. Om jag har uppfattat allt rätt?
Tack Tomas! De siffrorna kan nog stämma rätt bra. I höst har jag bl a tränat tusingar i 5:30-tempo och tvåtusingar i 5:40-tempo. Det har känts rätt jobbi
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:22Oskar,
jag gjorde ett försök att svara på Sylvias fråga och jag anser inte att det spelar någon roll om banan är helt platt eller inte.Det var bara ett sätt att få fram en fart som Sylvia kan utgå ifrån.
Oskar,
jag gjorde ett försök att svara på Sylvias fråga och jag anser inte att det spelar någon roll om banan är helt platt eller inte.Det var bara ett sätt att få fram en fart som Sylvia kan utgå ifrån.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:26Marcus, det var just det jag ville komma till. Att det är ganska ointressant att referera till ett "tempo". Det blir ju snarare en känsla, typ som borgskalan.
Sylvia, ja på löpband fungerar det ypperligt!
Marcus, det var just det jag ville komma till. Att det är ganska ointressant att referera till ett "tempo". Det blir ju snarare en känsla, typ som borgskalan.
Sylvia, ja på löpband fungerar det ypperligt!
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:27Tomas, det var inte meningen att ge dig och ditt inlägg någon kritik. Nämnde bara problematiken.
Tomas, det var inte meningen att ge dig och ditt inlägg någon kritik. Nämnde bara problematiken.
Quote from Jonny Persson on 21 November 2012, 20:28Men ska man trimma in tempo är det bra att veta tempo. På t.ex. löpband eller platta banor om det är platta banor man ska tävla på.
Men ska man trimma in tempo är det bra att veta tempo. På t.ex. löpband eller platta banor om det är platta banor man ska tävla på.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:29Jag hoppas att ni uppfattade budskapet i min första kommentar - lägg tiden på träning i stället för tröstlöst ältande om pulszoner. Ut och spring!
Jag hoppas att ni uppfattade budskapet i min första kommentar - lägg tiden på träning i stället för tröstlöst ältande om pulszoner. Ut och spring!
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:30Jag är nog lite "orienterarskadad". Tempo är, för mig, ganska ointressant ;-p
Jag är nog lite "orienterarskadad". Tempo är, för mig, ganska ointressant ;-p
Quote from Jonny Persson on 21 November 2012, 20:31Jag har redan sprungit två pass idag Micke och jag vill inte springa fler.
Jag har redan sprungit två pass idag Micke och jag vill inte springa fler.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:31samma här...
samma här...