Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad behöver jag träna?
You need to log in to create posts and topics.

Nej man behöver inte hålla sig på cykelbanan Oskar. Man håller motsvarande upplevda ansträngningsnivå som de tänkta farterna så slipper David bli ledsen för att man är på cykelbanan.

...och sk tröskelfart är det jag behöver träna på. Förutom psyket. Om jag har uppfattat allt rätt?

Tack Tomas! De siffrorna kan nog stämma rätt bra. I höst har jag bl a tränat tusingar i 5:30-tempo och tvåtusingar i 5:40-tempo. Det har känts rätt jobbi

Oskar,

jag gjorde ett försök att svara på Sylvias fråga och jag anser inte att det spelar någon roll om banan är helt platt eller inte.Det var bara ett sätt att få fram en fart som Sylvia kan utgå ifrån.

Marcus, det var just det jag ville komma till. Att det är ganska ointressant att referera till ett "tempo". Det blir ju snarare en känsla, typ som borgskalan.

Sylvia, ja på löpband fungerar det ypperligt!

Tomas, det var inte meningen att ge dig och ditt inlägg någon kritik. Nämnde bara problematiken.

Men ska man trimma in tempo är det bra att veta tempo. På t.ex. löpband eller platta banor om det är platta banor man ska tävla på.

Jag hoppas att ni uppfattade budskapet i min första kommentar - lägg tiden på träning i stället för tröstlöst ältande om pulszoner. Ut och spring!

Jag är nog lite "orienterarskadad". Tempo är, för mig, ganska ointressant ;-p

Jag har redan sprungit två pass idag Micke och jag vill inte springa fler.

samma här...