Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2012, 20:44Tack Mikael. Jo, Skövde är nästa planerade tävling. Jag läser och lär.
Styrketräning har aldrig varit ett bekymmer för mig eftersom jag gillar det. Jag kör gärna helkroppspass på gymmet en gång i veckan, förutom min gympaklass på måndagar.
Tack Mikael. Jo, Skövde är nästa planerade tävling. Jag läser och lär.
Styrketräning har aldrig varit ett bekymmer för mig eftersom jag gillar det. Jag kör gärna helkroppspass på gymmet en gång i veckan, förutom min gympaklass på måndagar.
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 21:33Jag tror att 4-10min intervaller är "nog" med överfart mtp att du satsar på såpass långa distanser. Det går givetvis att variera sig men basen bör ligga på någon form av tröskelträning på dina intervallpass.
Jag tror att 4-10min intervaller är "nog" med överfart mtp att du satsar på såpass långa distanser. Det går givetvis att variera sig men basen bör ligga på någon form av tröskelträning på dina intervallpass.
Quote from Catharina Brattlin on 20 November 2012, 21:45Tack, och det är vad jag själv har kommit fram till.
Därför undrade jag i ett tidigare skede om jag på något sätt kunde få en fingervisning om vilken eventuell tröskelpuls jag kan tänkas ha. Med tanke på mitt pulsresultat i det inledande inlägget.
Plii
Tack, och det är vad jag själv har kommit fram till.
Därför undrade jag i ett tidigare skede om jag på något sätt kunde få en fingervisning om vilken eventuell tröskelpuls jag kan tänkas ha. Med tanke på mitt pulsresultat i det inledande inlägget.
Plii
Quote from Funbeat user on 20 November 2012, 22:22Detta är en fantastiskt svår fråga. Då pulsen varierar beroende på många faktorer dag till dag är det ett svårt mått att gå efter.
När jag kör långa intervaller känner jag när jag kommer upp i rätt ansträngningsnivå. Jag känner det genom att jag vet att
Detta är en fantastiskt svår fråga. Då pulsen varierar beroende på många faktorer dag till dag är det ett svårt mått att gå efter.
När jag kör långa intervaller känner jag när jag kommer upp i rätt ansträngningsnivå. Jag känner det genom att jag vet att
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 16:14"Vidare borde alla, även Niklas och Anders, känna till att en vilopuls till stor del är genetisk. Min extremt låga vilopuls är alltså inte ett kvitto på någon superform och säger därför absolut ingenting. Särskilt inte eftersom ingen, inte ens jag, vet mi
"Vidare borde alla, även Niklas och Anders, känna till att en vilopuls till stor del är genetisk. Min extremt låga vilopuls är alltså inte ett kvitto på någon superform och säger därför absolut ingenting. Särskilt inte eftersom ingen, inte ens jag, vet mi
Quote from Catharina Brattlin on 21 November 2012, 17:57Frida, med all respekt och vördnad för Dina kunskaper, men jag uppgav min snittmängd i första inlägget redan från början. Du missade nog bara meningen eftersom den stod sist. Jag editerar aldrig innehållet i mina inlägg. En adressändring eller ett stavfel
Frida, med all respekt och vördnad för Dina kunskaper, men jag uppgav min snittmängd i första inlägget redan från början. Du missade nog bara meningen eftersom den stod sist. Jag editerar aldrig innehållet i mina inlägg. En adressändring eller ett stavfel
Quote from Catharina Brattlin on 21 November 2012, 18:01Ett tillägg bara Frida...
Jag skriver inte om min maxpuls i första inlägget utan om den högsta pulsen i loppet. Loppets maxpuls.
Ett tillägg bara Frida...
Jag skriver inte om min maxpuls i första inlägget utan om den högsta pulsen i loppet. Loppets maxpuls.
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:07Angående tröskelpuls så hänger den ihop med tröskelfarten och den i sin tur approximerar många med farten på ett 10km lopp.
Approximationen stämmer speciellt bra om man springer 10km på ca 60min.
Du har inte angivit något VR på 10km men din HM tid (2:07)
Angående tröskelpuls så hänger den ihop med tröskelfarten och den i sin tur approximerar många med farten på ett 10km lopp.
Approximationen stämmer speciellt bra om man springer 10km på ca 60min.
Du har inte angivit något VR på 10km men din HM tid (2:07)
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:11... och då måste man springa på en sketen platt cykelväg för att annars håller man inte rätt tempo...
Det finns för och nackdelar med allt...
... och då måste man springa på en sketen platt cykelväg för att annars håller man inte rätt tempo...
Det finns för och nackdelar med allt...
Quote from Funbeat user on 21 November 2012, 20:14För övrigt är det ,som David ofta påpekar, inga som helst fel med borgskalan.
För övrigt är det ,som David ofta påpekar, inga som helst fel med borgskalan.