Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller helt med herr Per Thunberg. Att vi ska hitta en svensk som gör under 27 min lär jag aldrig få vara med om i min livstid.

Sen S.T. Oz, du som verkar vara en kunnig friidrottstränare. Du kan väl inte på allvar mena att det inte är talangen som s

Vad har dessa miljoner med nåt att göra??!? Är det nån här som får pengar för att träna? Nån som behöver det?

Det gäller att förstå träningsmetodik också.

Håkan, ja jag tror inte det skulle bli särskilt stor skillnad mellan kenyanska och svenska medeltalanger.

@Alex Weinfors. Neps, jag mörkar inget. Jag tror att anledningen är att jag är lyckligt lottad och har en lätt kropp som passar bra för löpning. Har alltid haft en hög ämnesomsättning och aldrig haft problem med vikten, trots ett par kebabpizzor i veckan.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=898410

En tanke bara..

Magnus H....

Du tror också alltså att om 100 svenska 18 åriga medeltalanger fick börja träna sprint skulle göra samma resultat som 100 jamaicanska 18 åriga medeltalanger?

Är det inte lite väl stort hopp från "inte särskilt stor skillnad mellan kenyanska och svenska medeltalanger på milen" till det du påstår, Håkan?

När man nu diskuterar allt detta kanske filmen Bigger Stronger Faster kan vara värd att se.

Det var fel att skriva samma resultat. Utan du tror inte heller det skulle vara sån stor skillnad menar jag.

Men jag känner att diskussionen börjar barka ur.

Vi svenskar är bra på mycket men att vi skulle vara nästan lika bra som kenyaner på att springa