Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:28Men, hur många timmar går det egentligen åt för att träna för löpnig?
Såg att Emil Wingstedt (en av de bästa löparna inom orientering) klarar sig på dryga 10 timmar per vecka. Det skulle ju tom jag kunna komma upp i (om min kropp klarade av det):
"- Sel
Men, hur många timmar går det egentligen åt för att träna för löpnig?
Såg att Emil Wingstedt (en av de bästa löparna inom orientering) klarar sig på dryga 10 timmar per vecka. Det skulle ju tom jag kunna komma upp i (om min kropp klarade av det):
"- Sel
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:31Per, jag tror att en medelsvensson har ung. samma förutsättningar som en medelsydamerikan eller medelafrikan vid 18-års ålder.
Men det var medelsvensson jag tänkte på, mest för att jag trodde mig ha någon slags koll på dessa. Mönstringen, du vet. 😉
Per, jag tror att en medelsvensson har ung. samma förutsättningar som en medelsydamerikan eller medelafrikan vid 18-års ålder.
Men det var medelsvensson jag tänkte på, mest för att jag trodde mig ha någon slags koll på dessa. Mönstringen, du vet. 😉
Quote from Jonny Persson on 14 January 2011, 15:34Magnus: Det finns tak för när det inte längre är produktivt att träna eftersom träningen i sig bryter ner. Men för att kunna tillgodogöra sig träningen så krävs det bra återhämtning. Det är där skon klämmer. Jag känner löpare som sprungit upp mot max 30 m
Magnus: Det finns tak för när det inte längre är produktivt att träna eftersom träningen i sig bryter ner. Men för att kunna tillgodogöra sig träningen så krävs det bra återhämtning. Det är där skon klämmer. Jag känner löpare som sprungit upp mot max 30 m
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:35Gabriella Szabo lär ha tränat 8 timmar/dag
och sedan sovit 16.
Lite överdrift, men åt det hållet var det.Medelsvensson klarar ej 40 min på ett 10K oavsett tränare + tid.
Gabriella Szabo lär ha tränat 8 timmar/dag
och sedan sovit 16.
Lite överdrift, men åt det hållet var det.
Medelsvensson klarar ej 40 min på ett 10K oavsett tränare + tid.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:37Klarar man 40 min på milen så har man/dam upphört att vara en medelssvensson.
Klarar man 40 min på milen så har man/dam upphört att vara en medelssvensson.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:38K-G, nu gällde det 18-åriga manliga medelsvenssons, så 40 min borde inte vara något problem alls.
K-G, nu gällde det 18-åriga manliga medelsvenssons, så 40 min borde inte vara något problem alls.
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:39Håller med LingLing.
40 minuter på 10K är skitbra. (t+)
Håller med LingLing.
40 minuter på 10K är skitbra. (t+)
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:40Ok, det känns som att vi har helt olika bild av vad frågeställningen handlar om. Både vad det gäller talang, optimal träning och utgångsnivå. Tror helt enkelt att jag tar ner skylten och åker hem och käkar tacos istället... 😉
Ok, det känns som att vi har helt olika bild av vad frågeställningen handlar om. Både vad det gäller talang, optimal träning och utgångsnivå. Tror helt enkelt att jag tar ner skylten och åker hem och käkar tacos istället... 😉
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:45Gå ut å spring först Per, å käka tacosen efteråt.
Ni fortsätter att överdriva hur svårt det är att uppnå tider. Under det senaste året har jag noterat 85 adepter som sprungit milen på <40:00 inkl tio tjejer. De tränar allt fr ett par till 20 timmar/vecka
Gå ut å spring först Per, å käka tacosen efteråt.
Ni fortsätter att överdriva hur svårt det är att uppnå tider. Under det senaste året har jag noterat 85 adepter som sprungit milen på <40:00 inkl tio tjejer. De tränar allt fr ett par till 20 timmar/vecka
Quote from ellen olsson on 14 January 2011, 15:46De adepterna skulle nog inte dyka upp till träningen om de inte hade rätt mycket "talang".
De adepterna skulle nog inte dyka upp till träningen om de inte hade rätt mycket "talang".