Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 14:34Ha ha! Den var bra Mackan! 🙂
Ha ha! Den var bra Mackan! 🙂
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 14:49Mackan, låt oss inte hänga upp oss på ordet "optimal". Den optimala träningen är inte uppfunnen/påkommen än.
När jag skrev mitt första inllägg, tänkte jag mig en person som har full tillgång till en löptränare av världsklass, och tillräckligt med tid och
Mackan, låt oss inte hänga upp oss på ordet "optimal". Den optimala träningen är inte uppfunnen/påkommen än.
När jag skrev mitt första inllägg, tänkte jag mig en person som har full tillgång till en löptränare av världsklass, och tillräckligt med tid och
Quote from Jonny Persson on 14 January 2011, 14:53Det köper jag som optimal. Men det är dåligt med svenska löpare som får de möjligheterna att testa sin potential. Oavsett hur mycket dom än skulle vilja. Att hanka sig fram som löpare här är till att pussla och offra rätt mycket så våra svenska topptider
Det köper jag som optimal. Men det är dåligt med svenska löpare som får de möjligheterna att testa sin potential. Oavsett hur mycket dom än skulle vilja. Att hanka sig fram som löpare här är till att pussla och offra rätt mycket så våra svenska topptider
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:08Precis som Mackan skriver, Magnus, så är verkligheten inte den i Sverige att du kan träna hur mkt du vill. Vi har nog bara två helproffs, Musse & Isabellah.
Den senare behövde inte ens fyra år för att nå Europaeliten medan Musse på långt mindre än tio år
Precis som Mackan skriver, Magnus, så är verkligheten inte den i Sverige att du kan träna hur mkt du vill. Vi har nog bara två helproffs, Musse & Isabellah.
Den senare behövde inte ens fyra år för att nå Europaeliten medan Musse på långt mindre än tio år
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:09Jo, jag skrev väl det?
"Vi tror alltså att nån som börjar träna vid arton års ålder, och är en talang bör kunna slå 1993 års världsrekord?" (Fast jag menade ju inte "vi".)
Och vad menar du med bevisligen? Svenska rekordet är ju på 27:55.74
Jo, jag skrev väl det?
"Vi tror alltså att nån som börjar träna vid arton års ålder, och är en talang bör kunna slå 1993 års världsrekord?" (Fast jag menade ju inte "vi".)
Och vad menar du med bevisligen? Svenska rekordet är ju på 27:55.74
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:10Kul med superoptimister.
De flesta inser nog de verkliga möjligheterna.
S.T. Oz. ??????????????Jag kutade 400 meter utan specifik träning på 49.0.
Jag hade aldrig klarat sub 30 ens på 10K även om jag specialtränat för denna "korta" distans.Hur många a
Kul med superoptimister.
De flesta inser nog de verkliga möjligheterna.
S.T. Oz. ??????????????
Jag kutade 400 meter utan specifik träning på 49.0.
Jag hade aldrig klarat sub 30 ens på 10K även om jag specialtränat för denna "korta" distans.
Hur många a
Quote from Jonny Persson on 14 January 2011, 15:15Per: TS nämnde inte svenska män så jag förutsatte att det gällde valfri talang...
Per: TS nämnde inte svenska män så jag förutsatte att det gällde valfri talang...
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:16Kul att se hur det har gått från att prata om en medelmåtta som börjar träna vid 18-års ålder till att vi nu ska hitta spädbarn med supertalang och gener som ska uppfostras till elitlöpar från början... 😉
Kul att se hur det har gått från att prata om en medelmåtta som börjar träna vid 18-års ålder till att vi nu ska hitta spädbarn med supertalang och gener som ska uppfostras till elitlöpar från början... 😉
Quote from Funbeat user on 14 January 2011, 15:21Mackan, my bad. Jag förutsatte att vi pratade om svenskar. Men ändå? Vilka otränade (och nu menar jag bara att de inte är aktiva i träning) 18-åringar har gått under 27 minuter? Finns det någon som "bevisligen" fixat det oavsett ursprung?
Mackan, my bad. Jag förutsatte att vi pratade om svenskar. Men ändå? Vilka otränade (och nu menar jag bara att de inte är aktiva i träning) 18-åringar har gått under 27 minuter? Finns det någon som "bevisligen" fixat det oavsett ursprung?
Quote from Jonny Persson on 14 January 2011, 15:28Vet faktiskt inte Per. 32 stycken är dom totalt som gått under 27 minuter. Jag antar att många av de afrikanska löparna inte kom in i strukturerad träning förrän relativt sent men för att de ska få de möjligheterna så lär dom visat lite resultat innan.
Vet faktiskt inte Per. 32 stycken är dom totalt som gått under 27 minuter. Jag antar att många av de afrikanska löparna inte kom in i strukturerad träning förrän relativt sent men för att de ska få de möjligheterna så lär dom visat lite resultat innan.