Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 10:26Ja, det känns som en 20-årig kille som ger några år borde komma ner i 37-38 i alla fall. Men sen då, kommer han ner till 32 efter 10 år av optimal träning?
Ja, det känns som en 20-årig kille som ger några år borde komma ner i 37-38 i alla fall. Men sen då, kommer han ner till 32 efter 10 år av optimal träning?
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 10:40Det var bättre tider förr när fler gjorde lumpen.
Det var bättre tider förr när fler gjorde lumpen.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 10:5434-35min gissar jag att han kommer ner på med 10 års optimal träning.
34-35min gissar jag att han kommer ner på med 10 års optimal träning.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 11:37Man kommer oerhört långt på motivation och hög målsättning men för att nå den sista biten krävs talang.
Jag har dålig koll på vilka tider som är gångbara i svenska storlopp men även 2 minuter långsammare än sverigeelit kan ju kännas grymt bra, men är i s
Man kommer oerhört långt på motivation och hög målsättning men för att nå den sista biten krävs talang.
Jag har dålig koll på vilka tider som är gångbara i svenska storlopp men även 2 minuter långsammare än sverigeelit kan ju kännas grymt bra, men är i s
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:09Vid närmare eftertanke inser jag att jag egentligen inte svarat på frågan. Är medveten om att spannet mellan 30-40min är enormt, och jag försökte väl fånga de flesta. Från de "med talang" (oavsett exakt vad man menar med det) till de med fysisk inaktiv up
Vid närmare eftertanke inser jag att jag egentligen inte svarat på frågan. Är medveten om att spannet mellan 30-40min är enormt, och jag försökte väl fånga de flesta. Från de "med talang" (oavsett exakt vad man menar med det) till de med fysisk inaktiv up
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:16Nu tror jag du läser in lite väl mycket som jag aldrig sa, Markus. Genomsnitte per erpsoner i 18-årsåldern påverkas väldigt lite av de som inte är friska. Så många är det inte. Jag kanske skulle skrivit mediantalang?
Med optimal menar jag om han tränar m
Nu tror jag du läser in lite väl mycket som jag aldrig sa, Markus. Genomsnitte per erpsoner i 18-årsåldern påverkas väldigt lite av de som inte är friska. Så många är det inte. Jag kanske skulle skrivit mediantalang?
Med optimal menar jag om han tränar m
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:26Vad pratar vi om för utgångsläge? Jag antar att det är dig själv du funderar på i första hand, även om du vill kalla dig medel eller median. På 10 år så kan man ju naturligtvis jämna ut skillnader som var i början, men om vi pratar om någon som idag gör 4
Vad pratar vi om för utgångsläge? Jag antar att det är dig själv du funderar på i första hand, även om du vill kalla dig medel eller median. På 10 år så kan man ju naturligtvis jämna ut skillnader som var i början, men om vi pratar om någon som idag gör 4
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:28Per, eftersom jag inte är 18 eller ens i närheten tror jag vi kan utesluta den tolkningen illa kvickt. 😀
Per, eftersom jag inte är 18 eller ens i närheten tror jag vi kan utesluta den tolkningen illa kvickt. 😀
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:32Ok, kunde ju ha kollat din profil först... 🙂
Ok, kunde ju ha kollat din profil först... 🙂
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:50Ok, jag överdrev nog.
En av mina poänger som jag dock tror kvarstår, är att de medfödda och under uppväxten grundlagda förutsättningarna hos den andel av befolkningen som börjar träna, och som efter olika många års mer eller mindre omfattande träning spr
Ok, jag överdrev nog.
En av mina poänger som jag dock tror kvarstår, är att de medfödda och under uppväxten grundlagda förutsättningarna hos den andel av befolkningen som börjar träna, och som efter olika många års mer eller mindre omfattande träning spr