Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur långt är ett snöre?

Jag är ledsen om jag är extremt skeptisk till erat snack om att komma ner mot 30 min med 10 års optimal träning...

2010 fanns det tre löpare i Sverige som gjorde under 30 min på milen. Då kan nämnas att Mustafa Mohammed gjorde 29.58 på milen.

Ni som tr

När de skriver "ner mot 30min" tolkar jag det som t.ex. 31:58. Avsevärt mycket "lättare" än 29:58.

(Musse kunde för övrigt springa klart fortare än så, och många fler i Sverige hade kunnat springa under 30min)

Visst är det stor skillnad på 2 min. Men många skriver att det tveklöst skulle gå att komma ner till 30 min och det är jag inte alls med på.

Visst, Musse har betydligt bättre kapacitet än så och många fler borde kunnat springa under 30. Men 2010 så var d

Det finns sannolikt inte en enda löpare i Sverige som har "tränat optimalt i tio år". Frågan är därför rent hypotetisk och kan inte jämföras med verkligheten.

Om en 18-årig kille utan anatomiska problem och ngrlunda rörlig uppväxt skulle orka satsa i tio

Medelsvenson 18 år
Tio års motivation
Optimal satsning
Tränare

33 minuter!

MEN det finns inte!
Löpare som maxar på 33 minuter har talang för bättre annars tryter lusten men de har inte motivationen.
Mindre talangfulla får aldrig möjlighet till den typen

Hihi,
det var en kul tråd.

Jag lånar den lite och undrar istället vad en man som när han är 41 börjar löpträna kan nå för tid inom 5 år?
Efter två månader klarade jag 10km(Lundaloppet) på 56:42.

Konditionen var inte noll eftersom trappmaskin hade använt

Om din kropp håller, 37 minuter?

Beror väl lite på. Är du 175 cm lång o har 41 i skor, har du kanske chans att nå längre än om du är stor o grovt byggd. Strax över 40 bör du klara om du inte har för mycket skador under vägen

Spot on,

175 cm,76kg,41 i skor !