Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Wow 37 min.

Det låter otroligt snabbt men inspirerande minst sagt.

Tomas: Jag har lite intresse i din trådkapning eftersom jag mer eller mindre befinner mig i samma sits. 34 år, 176 cm och 88kg (42 i skor) :-)Påbörjade löparkarriären för sisådär 5 år sedan och hade i början målet att klara milen under 60 minuter. Nu är j

De där 7 år skillnaden i ålder gör ganska mycket.

Någon som läst "profeterna" (Noakes, Lydiard, etc) och sett om de skriver något om hur fort man kan förvänta sig förbättring, och hur länge man kna hålla på?

Var det verkligen bara tre personer som gjorde milen på under 30 minuter 2010? Bara på Hässelbyloppet var det ju två stycken (Musse och en Hässelbylöpare; Musse vann på 29:21). Tre personer kanske bara gällde banlopp?

Jag är relativt ny på funbeat( nov2010) och är mycket positivt överraskad över att alla är så hjälpsamma och trevliga här.
Jag har mest sett hans namn i många inlägg,om du har någon länk så lägg gärna den här,please.

Räknas det om man är ung i sinnet?
😀

@Svend:
Friidrottsförbundet har ingen officiell statistik för 10 km landsväg, bara 10000 m bana. Men det finns garanterat någon som har hållt koll på landsvägsresultaten också.

S.T. Oz

Om man inte kan hänvisa till verkligeheten så vore ju diskussionen helt onödigt tex hur långt är ett snöre?

Att en medeltalang inte kommer ner till 30 min på milen med 10 års träning är knappast ett misslyckande. Det krävs bra mycket mer talang

@Pontus: Ja, jag misstänkte att det var så. Men det spelar iofs kanske inte så stor roll, jag håller nog med Håkan om att 30 minuter måste anses vara elittid och alltså inget som en "medeltalang" rimligen kan förvänta sig att komma ner på oavsett träning.

En annan parameter som berör detta (som diskuteras i andra FB-trådar) är åldersfaktorn i den aspekten att prestationsförmågan avtar. Jag vet inte exakt vad toppen ligger men den är väl runt 30 år gissar jag.
Å andra sidan så finns det många kvinnliga lång

2010 måste också anses vara ett ganska svagt år på 10000m och det brukar väl vara fler som går under 30 annars?

Musses tid är nog från SM. Han har väl kapacitet att springa på 27 någonting skulle jag tro om han är i toppform.

Min mening var bara precis