Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 13:57I 18-årsåldern tänkte jag mig att "förfallet" inte hade gått så långt, så att man bara på något år eller så kunde få igång till att köra 3-4-5 timmar/vecka? Men ni tror det tar längre tid än så?
Tänk er killarna som mönstrar(-de), visst fanns det några s
I 18-årsåldern tänkte jag mig att "förfallet" inte hade gått så långt, så att man bara på något år eller så kunde få igång till att köra 3-4-5 timmar/vecka? Men ni tror det tar längre tid än så?
Tänk er killarna som mönstrar(-de), visst fanns det några s
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 14:00Nu har jag ju inte överlägsen information i ämnet men om man som jag var 35 och började löpa och kom på lite över 1 år nära 45 på milen. Jag ger mig fn på att om man är 18 och tränar och har skoj så borde det väl inte vara en utopi att komma ner till 30 p
Nu har jag ju inte överlägsen information i ämnet men om man som jag var 35 och började löpa och kom på lite över 1 år nära 45 på milen. Jag ger mig fn på att om man är 18 och tränar och har skoj så borde det väl inte vara en utopi att komma ner till 30 p
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 14:0110 år bra träning?
Jag skulle säga under 35 minuter.
Jag tror inte man kan ersätta träning i unga år med träning i vuxen ålder. Du får ut så mycket mer av träningen i unga år (ska försöka hitta en forskningsrapport ang det där. Jag vet att jag läst en.)
10 år bra träning?
Jag skulle säga under 35 minuter.
Jag tror inte man kan ersätta träning i unga år med träning i vuxen ålder. Du får ut så mycket mer av träningen i unga år (ska försöka hitta en forskningsrapport ang det där. Jag vet att jag läst en.)
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 14:01En ung man som i 10 år tränar flitigt men ej elit borde väl komma en bit under 35 minuter. Hur långt under varierar säkert en del med talang, kroppsbyggnad, osv, men under 35 borde man komma.
En ung man som i 10 år tränar flitigt men ej elit borde väl komma en bit under 35 minuter. Hur långt under varierar säkert en del med talang, kroppsbyggnad, osv, men under 35 borde man komma.
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 14:06Magnus: "I 18-årsåldern tänkte jag mig att "förfallet" inte hade gått så långt, så att man bara på något år eller så kunde få igång till att köra 3-4-5 timmar/vecka? Men ni tror det tar längre tid än så?"
Mja, kanske. Ett år är ju ett tag ändå. Har man t
Magnus: "I 18-årsåldern tänkte jag mig att "förfallet" inte hade gått så långt, så att man bara på något år eller så kunde få igång till att köra 3-4-5 timmar/vecka? Men ni tror det tar längre tid än så?"
Mja, kanske. Ett år är ju ett tag ändå. Har man t
Quote from Elias Engqvist on 12 January 2011, 14:44Magnus: "I 18-årsåldern tänkte jag mig att "förfallet" inte hade gått så långt, så att man bara på något år eller så kunde få igång till att köra 3-4-5 timmar/vecka? Men ni tror det tar längre tid än så?"
Det jag menar med att det är viktigt vad man gjor
Magnus: "I 18-årsåldern tänkte jag mig att "förfallet" inte hade gått så långt, så att man bara på något år eller så kunde få igång till att köra 3-4-5 timmar/vecka? Men ni tror det tar längre tid än så?"
Det jag menar med att det är viktigt vad man gjor
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 14:51Så kanske det är Christer. Men en median-18-åring har väl ändp sysslat med någon slags organiserad sport under sin uppväxt? Kanske inte koniitonssport, men lite budo, innebandy, fotboll hockey? Minns inte riktigt hur de var i min klass, så skall inte svär
Så kanske det är Christer. Men en median-18-åring har väl ändp sysslat med någon slags organiserad sport under sin uppväxt? Kanske inte koniitonssport, men lite budo, innebandy, fotboll hockey? Minns inte riktigt hur de var i min klass, så skall inte svär
Quote from Elias Engqvist on 12 January 2011, 15:01Jo, kanske men det är lite, kanske 2 timmar i veckan. Resten är dataspel, tv-tittande, hemma eller hos kompisar...
Jag tror att man måste röra sig mycket. Från det man föds...
(Ibland tror jag att det är det som kallas talang 🙂 Fel tråd 🙂 )
Jo, kanske men det är lite, kanske 2 timmar i veckan. Resten är dataspel, tv-tittande, hemma eller hos kompisar...
Jag tror att man måste röra sig mycket. Från det man föds...
(Ibland tror jag att det är det som kallas talang 🙂 Fel tråd 🙂 )
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 18:01Alltså... tio år med optimal träning som nämnts ovan hade nog enligt min mening tagit vilken artonåring som helst till tider ned mot trettio minuter(män). Önskar att jag fick tio års optimal träning:-)
Alltså... tio år med optimal träning som nämnts ovan hade nog enligt min mening tagit vilken artonåring som helst till tider ned mot trettio minuter(män). Önskar att jag fick tio års optimal träning:-)
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 18:57Tio års optimal träning med tränare för en 18-åring. Är inte det elit? För mig låter det väldigt mycket som elit iaf...
Tio års optimal träning med tränare för en 18-åring. Är inte det elit? För mig låter det väldigt mycket som elit iaf...