Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 16:17Och vilken tid är då den som en medeltalang kan hoppas uppnå?
Och vilken tid är då den som en medeltalang kan hoppas uppnå?
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 16:29Medeltalang?
Om man som medeltalang tar snittet på alla de, som av någon anledning tycker det är bra att springa så kan en sådan kanske nå
40 minuter - män
45 minuter - kvinnorSanningen är nog ännu längre tider.
40/45 minuter är ju kanonbra.
Medeltalang?
Om man som medeltalang tar snittet på alla de, som av någon anledning tycker det är bra att springa så kan en sådan kanske nå
40 minuter - män
45 minuter - kvinnor
Sanningen är nog ännu längre tider.
40/45 minuter är ju kanonbra.
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 16:31BILD:http://www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/antal_under_30min_pa_10000m.jpg
BILD:http://www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/antal_under_30min_pa_10000m.jpg
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:15Jag håller med Christer, 32-33 minuter med tio års optimal träning.
Jag håller med Christer, 32-33 minuter med tio års optimal träning.
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:16Den var kul(intressant) att se Markus (t+)
Har du letat och stoppat in resultaten själv?
Härligt med intresserade människor 🙂
Den var kul(intressant) att se Markus (t+)
Har du letat och stoppat in resultaten själv?
Härligt med intresserade människor 🙂
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:20Intressant att se Markus!
Antalet som gått under 30 min har ju varit ganska konstant sedan typ -93. Det stärker också resonemanget om att det är en utopi för en medeltalang att nå 30 min.
Kul att kunna diskutera såna här saker i ett bra forum med kunni
Intressant att se Markus!
Antalet som gått under 30 min har ju varit ganska konstant sedan typ -93. Det stärker också resonemanget om att det är en utopi för en medeltalang att nå 30 min.
Kul att kunna diskutera såna här saker i ett bra forum med kunni
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:23Jag älskar statistik! Tack Markus! (t+)
Jag älskar statistik! Tack Markus! (t+)
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:33Delar med mig lite av min egen erfarenhet..
Ålder: 25
Längd: 176
Vikt: 64
Skostorlek: 41Började löpträna Juni 2010 och springer redan milen på 38mins(dvs efter 6 månaders träning). Spelade hockey och diverse andra sporter från 8 tills jag var 16 år men
Delar med mig lite av min egen erfarenhet..
Ålder: 25
Längd: 176
Vikt: 64
Skostorlek: 41
Började löpträna Juni 2010 och springer redan milen på 38mins(dvs efter 6 månaders träning). Spelade hockey och diverse andra sporter från 8 tills jag var 16 år men
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 18:51Detta med skostorlek. Kan någon förklara varför det är en viktig faktor?
Benlängd känns nästan mer relevant.Rangordning av fakta som påverkar löpningen:
Ålder
Vikt
Benlängd/längd
LängdBättra gärna på detta ni som kan!
Detta med skostorlek. Kan någon förklara varför det är en viktig faktor?
Benlängd känns nästan mer relevant.
Rangordning av fakta som påverkar löpningen:
Ålder
Vikt
Benlängd/längd
Längd
Bättra gärna på detta ni som kan!
Quote from Elias Engqvist on 13 January 2011, 18:53Ja vikten ska också vara i förhållande till längden!
Ja vikten ska också vara i förhållande till längden!