Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad gör ni med alla medaljer?
You need to log in to create posts and topics.

Jag gillar generellt inte att samla på saker, men medaljerna har jag kvar. Har dem i en glasburk. Kul minnen när man behöver lite pepp! T-shirts däremot slänger jag rätt omgående.

Tja jag har också gett bort till barn i byn. Har inga SM-medaljer som någon ovan hade men ett gäng DM-medaljer i skidskytte och orientering. Man kan också borra hål i dem och använda som blänke då man pimpelfiskar. Jag hade en bekant som gjorde det.

Tycker det kvittar att alla får medaljen. Det är fortfarande att jag genomfört något som jag tränat och lagt ner tid inför vilket ger mig inspiration och en bra känsla när jag tänker tillbaka och att se medaljerna eller vad det nu är man fått ger den där

Jag har gjort en medaljhylla. Där ställer jag dem som jag tycker är lite snyggare, som Stockholm Marathon och Lidingöloppet, och även några mästerskapsmedaljer. Roligare än att ha dem i en låda, och också roligare än det mesta annat som hänger på väggarna

Jag tycker det är roligt att få medalj, näst intill roligare nu som gubbe än när man växte upp och fick medaljer och placketter titt som tätt. Kan känna viss stolthet över den även om alla som genomfört fått den. Nu är jag inte med på massvis av tävlingar

Mina hänger på hallspegeln hemma. Det spelar ingen roll att det är sådana där som alla får, jag är glad ändå. Varje medalj representerar något som jag kämpat för att uppnå så jag skulle aldrig drömma om att slänga dom.

Jag har delat upp mina i två "läger".

Mina medaljer från min genomförda tjejklassiker har jag liggande framme på en låg byrå i köket bredvid mitt vitrinskåp, så att alla som vill kan sen dem och med diplomet hängande ovanför. (V)
Bredvid min Vansbrotjej

Mina ligger i en påse i en låda (ca 10 st) + några som hänger på en tavelkant i "gästrummet" (4 tror jag). Jag har inte sparat dom för att jag vill skylta med dom eller för att jag är "skrytstolt" över prestationen som man är med SM-medaljer m.m.

Jag har

Men ALLA får inte medaljerna, bara de som startat och kommit i mål i respektive tävling.

Det är t ex trots allt drygt 9,3 miljoner i Sverige boendes som INTE har Midnattsloppets (proper) medalj från 2011.

Mina medaljer som jag har fått för att jag har genomfört ett lopp har jag gett till sonen.

Medaljer/priser som jag fått efter prestation finns sparade i en kartong i källaren.