Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:31Har gjort ren kedjor av de flesta sorter, kedjor som GÅR att rengöra, d.v.s inte O-ringsmodeller. Kan inte komma på att jag stått med mikroskop och forskat i diverse böcker om vad det var för damm i kedjorna, om det var kvarts, granit eller vanlig gråsten
Har gjort ren kedjor av de flesta sorter, kedjor som GÅR att rengöra, d.v.s inte O-ringsmodeller. Kan inte komma på att jag stått med mikroskop och forskat i diverse böcker om vad det var för damm i kedjorna, om det var kvarts, granit eller vanlig gråsten
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:34Jaja, du får tro vad du vill, men jag har med egna ögon sett hur komplett overksamma alla traditionella rengöringsmetoder för cykelkedjor är. Därför anser jag det vara fullständigt bortkastad tid och ansträngning, och pengar, att försöka (och ändå misslyc
Jaja, du får tro vad du vill, men jag har med egna ögon sett hur komplett overksamma alla traditionella rengöringsmetoder för cykelkedjor är. Därför anser jag det vara fullständigt bortkastad tid och ansträngning, och pengar, att försöka (och ändå misslyc
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:37Ja, inte kostar det många korvöre att köpa en ny, det håller jag med om. Problemet är ju bara att OM man ska vara petnoga som du verkar vara, så borde man ju också byta ut dreven eftersom dessa är inslitna i varandra. Du har ju två lagringsytor... kedja o
Ja, inte kostar det många korvöre att köpa en ny, det håller jag med om. Problemet är ju bara att OM man ska vara petnoga som du verkar vara, så borde man ju också byta ut dreven eftersom dessa är inslitna i varandra. Du har ju två lagringsytor... kedja o
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:42Nja, byter man kedjan i tid, så behöver man inte byta kassett eller framdrev särskilt ofta. Jag antar att drev ofta är behandlade så de har högre slittålighet än kedjan, för dreven på min singlespeed har överlevt två kedjor, som jag låtit bli på tok för s
Nja, byter man kedjan i tid, så behöver man inte byta kassett eller framdrev särskilt ofta. Jag antar att drev ofta är behandlade så de har högre slittålighet än kedjan, för dreven på min singlespeed har överlevt två kedjor, som jag låtit bli på tok för s
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:46Ok, själv har jag sett skräckexempel på både drev och kedjor... men man brukar ju se på bakdreven först om det är dags att byta ut skiten eller icke... Nu orkar jag inte gagga mer om vare sig avfettningsmedel eller kedjor/drev mer idag. Det är lördag, nu
Ok, själv har jag sett skräckexempel på både drev och kedjor... men man brukar ju se på bakdreven först om det är dags att byta ut skiten eller icke... Nu orkar jag inte gagga mer om vare sig avfettningsmedel eller kedjor/drev mer idag. Det är lördag, nu
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:47Äh, de är ju fan lika uttråkade vad jag än pratar om. Har gett upp för länge sen. Snöar hellre in på kedjor...
Äh, de är ju fan lika uttråkade vad jag än pratar om. Har gett upp för länge sen. Snöar hellre in på kedjor...
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:48Hahah... vi får börja prata om sexleksaker eller underkläder, då hakar dom säkert på... 🙂
Hahah... vi får börja prata om sexleksaker eller underkläder, då hakar dom säkert på... 🙂
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:49Eller (hint, hint) så är de i LÖRDAGStråden! 😉 😀
Eller (hint, hint) så är de i LÖRDAGStråden! 😉 😀
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:52Hah, jaaa, kanske det... dom sniffar sig hit snart *viftar lite omkring mig så det doftar Bruno Banani*
Hah, jaaa, kanske det... dom sniffar sig hit snart *viftar lite omkring mig så det doftar Bruno Banani*
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 14:34Rasmus, förklara lite om din erfarenhet av tjejer (kanske bäst i annan tråd i och för sig... men bara en snabbis) så kan säkert vi tjejer svara på varför det blev som det blev. Eller inte blev (vad vet jag).
Vi tjejer är ju faktiskt snälla och mysiga, in
Rasmus, förklara lite om din erfarenhet av tjejer (kanske bäst i annan tråd i och för sig... men bara en snabbis) så kan säkert vi tjejer svara på varför det blev som det blev. Eller inte blev (vad vet jag).
Vi tjejer är ju faktiskt snälla och mysiga, in