Quote from Rasmus Olsson on 25 April 2009, 20:03Jari, jag testade Biltemas miljöavfettning EN gång. Efter att kedjan legat i över natten, hade den börjat rosta! Iofs bara ytrost, men den blev så ful så jag slängde den. Och inte blev kedjan ren heller. Vilken skit.
Biltemas vanliga Kallavfettning funka
Jari, jag testade Biltemas miljöavfettning EN gång. Efter att kedjan legat i över natten, hade den börjat rosta! Iofs bara ytrost, men den blev så ful så jag slängde den. Och inte blev kedjan ren heller. Vilken skit.
Biltemas vanliga Kallavfettning funka
Quote from Rasmus Olsson on 25 April 2009, 20:04Är det fel på oss som diskuterar avfettning av kedjor i ett singelforum? (L)
Är det fel på oss som diskuterar avfettning av kedjor i ett singelforum? (L)
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:06Bruse:
Nej, vi lockar till oss kvinnorna nu. Riktiga kvinnor dras till män som kan laga saker sörru 😉 Hahaha... nu kommer dom snart... oj, alltså inte SÅ utan dom dras hit 🙂
Bruse:
Nej, vi lockar till oss kvinnorna nu. Riktiga kvinnor dras till män som kan laga saker sörru 😉 Hahaha... nu kommer dom snart... oj, alltså inte SÅ utan dom dras hit 🙂
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:07Ja, miljöavfettning är inte mer än nån jävla citronsyra/diskmedelsblandning och vatten... klart det rostar...
Ja, miljöavfettning är inte mer än nån jävla citronsyra/diskmedelsblandning och vatten... klart det rostar...
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:15Problemet är att det inte är olja/fett som binder partiklarna, utan där inne sitter de också ihop med ytkrafter som kräver väldigt kraftiga vibrationer och/eller extremt kraftiga flöden för att få loss. Det finns ingen möjlighet i världen att åstadkomma d
Problemet är att det inte är olja/fett som binder partiklarna, utan där inne sitter de också ihop med ytkrafter som kräver väldigt kraftiga vibrationer och/eller extremt kraftiga flöden för att få loss. Det finns ingen möjlighet i världen att åstadkomma d
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:19Har då i alla fall lyckats nästan alla gånger att få ut skiten. Har den kommit in så kan den väl för fan ta sig ut, i alla fall om man skriker till på den å visar en dunk diesel!
Är väl som en katt som klättrat upp i trädet, har den kommit upp så kommer
Har då i alla fall lyckats nästan alla gånger att få ut skiten. Har den kommit in så kan den väl för fan ta sig ut, i alla fall om man skriker till på den å visar en dunk diesel!
Är väl som en katt som klättrat upp i trädet, har den kommit upp så kommer
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:20Diesel, Rasmus... the only word u need to know when the chain is dirty 😉
Diesel, Rasmus... the only word u need to know when the chain is dirty 😉
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:21Som sagt, det räcker inte...
Nej, eftersom en kedja är så billig, så är det enda vettiga att göra ren den utvändigt, olja, torka av, och sen regelbundet kolla hur sliten den är. När den nått slitagegränsen, så byter man ut den. Det handlar om kanske en h
Som sagt, det räcker inte...
Nej, eftersom en kedja är så billig, så är det enda vettiga att göra ren den utvändigt, olja, torka av, och sen regelbundet kolla hur sliten den är. När den nått slitagegränsen, så byter man ut den. Det handlar om kanske en h
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:23Behöver inte nån statistik på det Rasmus, teori och praktik går inte alltid hand i hand... har jobbat med mekanik hela mitt liv och gjort rent fler kedjor än du får plats med i din lägenhet tror jag... så jag vet att det går under normala fall! 🙂 Dessuto
Behöver inte nån statistik på det Rasmus, teori och praktik går inte alltid hand i hand... har jobbat med mekanik hela mitt liv och gjort rent fler kedjor än du får plats med i din lägenhet tror jag... så jag vet att det går under normala fall! 🙂 Dessuto
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 20:28Men VAD för kedjor har du rengjort? Har du tvättat cykelkedjor som använts i stadstrafik? För det är det vi pratar om nu. Mikroskopiska partiklar från sten (mest kvarts) som kommer in kedjornas inre, samlas upp, täpper till och kompakteras. Knappast särsk
Men VAD för kedjor har du rengjort? Har du tvättat cykelkedjor som använts i stadstrafik? För det är det vi pratar om nu. Mikroskopiska partiklar från sten (mest kvarts) som kommer in kedjornas inre, samlas upp, täpper till och kompakteras. Knappast särsk