Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har just fått red på att det i mina ögon svindyra garnet jag köpte ger tillbaka till de som behöver i Uruguay. (H:)
Skitnöjd med det, även om jag inte kommer bli nöjd med mitt stickande så gör det liksom inte så mycket längre. 😀

Misslyckat i Sverige, ly

Pia: (t+)
(fast som TACKSAM ägare till ett av dina stickalster vill jag ju hävda att de inte är misslyckade i Sverige heller!)

Härligt Jessie! 😀

Gick idag igenom alla garner och inser att jag har garn hemma till minst 5 par raggsockar i riktigt raggsocksgarn och en hel massa akrylgarner med.....
Så köpa garn ska jag försöka låta bli tills jag iaf är klar med detta dyra och förh

Pia: Garn till minst 5 par raggsockor....Tror du ligger i lä. Jag har tre sopsäckar fulla med garn (#)

Okej Celos.... Jag ligger i lä.
Jösses vad garn du har. Vad ska du göra med allt?
Inte ens jag vet vad jag ska göra med mitt

Jadu, det har jag funderat på länge. Finns garn sedan 80-talet däri. Massor med ullgarn så jag är liiite sugen på att färga själv. 🙂

Bara att börja färga själv. Allt som tydligen behövs är hushållsfärg och en mikro 😀

Äh, det är tråkigt. Gult lökskal och du får alla färger från djupaste brons till ljusaste gult. Korsenillöss ger djupt rött till ljusaste rosa. En bark som jag inte kommer ihåg vad den heter ger alla nyanser av brunt till oranget. Ingido för blått m.m.

B

Jahaja... Ja jag är inte insatt i det där med färgning alls.
Men vet som sagt att om man ska göra det på riktigt så går det åt utrymme 😀

Det kanske kan vara en idé till naturlig hårfärgning - lökskal?