Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 22:21Varför kan man inte hitta på ett bra svenskt namn på nya maträtter? "Dragen gris" får mig att tänka på Emil och griseknoen när de äter av de jästa körsbären.
Varför kan man inte hitta på ett bra svenskt namn på nya maträtter? "Dragen gris" får mig att tänka på Emil och griseknoen när de äter av de jästa körsbären.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 22:42Mattias, det är ingen ny rätt men många (kokboksförfattare m. fl.) tycker nog att det låter sexigare med pulled pork än långkokt fläsk :0)
Mattias, det är ingen ny rätt men många (kokboksförfattare m. fl.) tycker nog att det låter sexigare med pulled pork än långkokt fläsk :0)
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 22:54Mat ska inte vara sexigt, mat ska vara gott!
Fläsk låter rejält. Rotmos med fläskkorv är mat för en långdistanslöpare BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/027.gif
Mat ska inte vara sexigt, mat ska vara gott!
Fläsk låter rejält. Rotmos med fläskkorv är mat för en långdistanslöpare BILD:http://www.funbeat.se/_images/smiley/027.gif
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 23:17Har varit och lyssnat/tittat på kollegor som presenterat sin forskning på tävlingen Forskar Grand Prix. Jättekul och väldigt bra presentationer. Hamnade på en pub efteråt (det var typ ett halvår sen sist (#)) och nu avslutar jag kvällen i soffan hemma.
Har varit och lyssnat/tittat på kollegor som presenterat sin forskning på tävlingen Forskar Grand Prix. Jättekul och väldigt bra presentationer. Hamnade på en pub efteråt (det var typ ett halvår sen sist (#)) och nu avslutar jag kvällen i soffan hemma.
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 23:34Kvällen avslutades med "The Fountain" - vacker och sorglig film... Gav en olustig känsla efteråt. Men gud vad jag älskar Rachel Weisz... (L)
Kvällen avslutades med "The Fountain" - vacker och sorglig film... Gav en olustig känsla efteråt. Men gud vad jag älskar Rachel Weisz... (L)
Quote from Funbeat user on 28 September 2013, 00:06Spelat kort med brorsan, morsan och mormor. Ibland vann jag, ibland inte. Mest inte. En riktig myskväll med de närmaste! 🙂
Spelat kort med brorsan, morsan och mormor. Ibland vann jag, ibland inte. Mest inte. En riktig myskväll med de närmaste! 🙂
Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 21:23Har efter mitt 15-åriga uppehåll från simhallar, utmanat mina fobiska fördomar och mött kaklet och kloret igen! Just de delarna var inte så farliga som jag mindes det, däremot var ljudnivån och trängseln lite jobbiga. Jag passar kanske bättre på tantsim
Har efter mitt 15-åriga uppehåll från simhallar, utmanat mina fobiska fördomar och mött kaklet och kloret igen! Just de delarna var inte så farliga som jag mindes det, däremot var ljudnivån och trängseln lite jobbiga. Jag passar kanske bättre på tantsim
Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 21:29Bra jobbat, Nina! Trängseln kan du kanske råda bot på genom att testa lite olika tider? 🙂
Bra jobbat, Nina! Trängseln kan du kanske råda bot på genom att testa lite olika tider? 🙂
Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 21:36Jo det är ju kanelbullens dag idag... Och jag gillar ju inte kanelbullar efter att ärtigt dem i tid och otid! så jag valde kanelen... ja så nu är jag på kanelen! Vilken sockerpärla jag är =)
Jo det är ju kanelbullens dag idag... Och jag gillar ju inte kanelbullar efter att ärtigt dem i tid och otid! så jag valde kanelen... ja så nu är jag på kanelen! Vilken sockerpärla jag är =)
Quote from Funbeat user on 4 October 2013, 21:43Tack Jenny! Jo, jag trodde fredagkvällar skulle vara hyfsat lugna, men det är nog möjligt jag kan hitta nån bättre tid ändå.
Tack Jenny! Jo, jag trodde fredagkvällar skulle vara hyfsat lugna, men det är nog möjligt jag kan hitta nån bättre tid ändå.