Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Den internationella konkurrensen är för hård för att någon ska våga och orka satsa fullt ut. Det finns ingen Lasse Virén heller.

Ja, det är märkligt. Vi har nog gått från rå löpning till mer tekniska grenar som häck, höjd och tresteg. Iofs var ju Isaksson och Brusch bra på sina resp teknikgrenar på 70- talet. Diskus och stav.

Ahh, det finns säkert dopade idag också.

Svenskar har bra biomekaniker, som trots allt har använt vetenskap för att analysera.

Tacka vet jag finnkampen!

det är ju så att det behövs någon storstjärna för att locka ungdomen till att vilja hålla på med löpning finns ju ingen Kalla inom löpning direkt och då kanske det är svårt... Sen är det ju så att bredden under eliten inte är speciellt bred heller tex så

@Thomas K

Vad tror du det beror på dååå?

Edit: Namn

Undrar om inte östafrikanernas dominans har en del med det att göra. Små och lätta och smala vader. Sveriges bästa har ju också östafrikanskt påbrå.

På korta distanser dominerar västafrikaner och deras ättlingar och på långa sträckor den andra sidan av

Jag måste ha minst 50% i mig:-)

Jag vet inte riktigt Ari. Tror det mycket har att göra med (idrotts-)kultur. Ungefär samma sak som med kenyanerna eller etiopierna - fast tvärt om. Kan utveckla sen.