Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 17:59Jag har väldigt varmt i min lägenhet, kanske är det därför som jag har fått sån hög vilopuls jämfört med förut! Har varit rädd att jag blivit övertränad.
Jag har väldigt varmt i min lägenhet, kanske är det därför som jag har fått sån hög vilopuls jämfört med förut! Har varit rädd att jag blivit övertränad.
Quote from Magnus Gelang on 4 July 2008, 18:05Anna Panna: Bannor av läkaren för vad? Att pulsen var för hög eller för låg menade läkaren?
Anna Panna: Bannor av läkaren för vad? Att pulsen var för hög eller för låg menade läkaren?
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 18:53Bullen71: för låg. Men han hade inte så stor koll tror jag (kollade ju med en som jobbar med hjärtpatienter plus en annan läkare)
Bullen71: för låg. Men han hade inte så stor koll tror jag (kollade ju med en som jobbar med hjärtpatienter plus en annan läkare)
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 19:01Va det inte nån som skrev i nån blodgivartråd att de inte fått ge blod för att de hade för låg vilopuls?
Va det inte nån som skrev i nån blodgivartråd att de inte fått ge blod för att de hade för låg vilopuls?
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 19:42Tack för tipset Anne-Mari, har alltid varit nyfiken på vad detta beror på.
Hittade tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=13932
Fast något slutligt svar kom där inte heller, mer än att de gör så.
Tack för tipset Anne-Mari, har alltid varit nyfiken på vad detta beror på.
Hittade tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=13932
Fast något slutligt svar kom där inte heller, mer än att de gör så.
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 20:45Ah, va bra att du hittade den.
Jag tolkade det så att om man inte vet att man är vältränad eller har en normalt låg puls som man vet brukar va under 50 slag/min får man inte lämna för det (tror jag) är indikativt för att nåt inte står rätt till i kroppe
Ah, va bra att du hittade den.
Jag tolkade det så att om man inte vet att man är vältränad eller har en normalt låg puls som man vet brukar va under 50 slag/min får man inte lämna för det (tror jag) är indikativt för att nåt inte står rätt till i kroppe
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 20:58antar att det som allt annat är individuellt. Jag har en vilopuls på 39 och en maxpuls på 197. När det gäller att ge blod så gör de nog en undersökning innan, så det bör väl inte vara några problem om man har låg vilopuls.
antar att det som allt annat är individuellt. Jag har en vilopuls på 39 och en maxpuls på 197. När det gäller att ge blod så gör de nog en undersökning innan, så det bör väl inte vara några problem om man har låg vilopuls.
Quote from Catharina Brattlin on 4 July 2008, 21:06A-M; där jag jobbar kollar vi som sagt inte någon vilopuls utan enbart blodtryck.
Men EN anledning till att man isåfall skulle neka blodgivning pga för låg vilopuls är att pulsen även är genetiskt betingad och låg puls behöver inte betyda vältränad=stor
A-M; där jag jobbar kollar vi som sagt inte någon vilopuls utan enbart blodtryck.
Men EN anledning till att man isåfall skulle neka blodgivning pga för låg vilopuls är att pulsen även är genetiskt betingad och låg puls behöver inte betyda vältränad=stor
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 21:10Tack Sylvia. Jag hade glömt eller missat att ni inte hade pulskriterie hos er.
Tack Sylvia. Jag hade glömt eller missat att ni inte hade pulskriterie hos er.
Quote from Funbeat user on 4 July 2008, 21:41måste bara säga att detta är ett suveränt forum där man får bra och snabba svar på nästan allt. jag gillar den här siten mer och mer 🙂
måste bara säga att detta är ett suveränt forum där man får bra och snabba svar på nästan allt. jag gillar den här siten mer och mer 🙂