Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad har ni för vilopuls?
You need to log in to create posts and topics.

Jag stiger upp, hämtar bälte+klocka, sätter på mig utrustningen och lägger mig igen. Inom någon minut är pulsen nere igen.

Jag fick förklara mig de första gångerna innan de på husläkarmottagningen insåg att jag har låg vilopuls. Den är genetiskkt betingad och man kan träna och få ner den. När jag är otränad ( som nu) så har jag 48 ungefär. När jag är som bäst tränad under 34.

48 brukar jag ha! När jag är tränad som nu ungefär! Tar den nog inte riktigt så ofta som jag borde (#)

Typ sådär 50 när jag sitter och läser och tar det väldigt lugnt. Sitter dock sällan stilla så jag vet inte så noga. Det där med att mäta på morgonen direkt efter uppvaknandet är nog inte min grej - jag blir nämligen skräckslagen varje morgon av väckarkloc

Jag ligger runt 60. Har legat där sen jag började mäta för 3 år sen. Svårt för mig att komma ner under 60. Ändå är jag bra mycket bättre tränad nu än för några år sen.

Har inte kollat på ett tag, får nog göra det i morgon. tror att det var 46 sist jag kollade.

Ett annat enkelt sätt att kolla vilopulsen utan att behöva hämta pulsklockan är att ta pekfingret och långfingret och sätta mot handleden eller halsen och leta upp pulsen. Därefter kolla den i 15 sek och multiplicera med 4.

Jag har på tok för hög vilopuls. Ungefär 70 tror jag den ligger på. *suck* För några år sen hade jag 52 i vilopuls. Lite skillnad kanske?! 😉

Fredrik Edman: Jag brukar vakna, gå upp gå på toa dricka lite (lugnt och fint, inget att göra en stressig morgon!) och sätta på mig pulsband, gå och lägga mig igen och vila ca. 10 minuter och sedan mäta vilopulsen. Funkar bra!

46 i puls,taget på morgonen.Hade 48 för 20 år sedan,trodde att den skulle bli högre med åren ,men det verkar inte stämma är 62 nu.