Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 13:07I morse var min vilopuls 43, men den är på väg ner efter 2 veckors förkylning/bihåleinflammation så om 43 bpm är korrekt eller ej är än så länge omöjligt att säja.
Dessutom har jag ganska precis påbörjat medicinering mot hypoterios och det inverkar ju oxå
I morse var min vilopuls 43, men den är på väg ner efter 2 veckors förkylning/bihåleinflammation så om 43 bpm är korrekt eller ej är än så länge omöjligt att säja.
Dessutom har jag ganska precis påbörjat medicinering mot hypoterios och det inverkar ju oxå
Quote from Francesco Maria Di Campli on 9 July 2008, 15:38Har vikt något med vilopulsen att göra? Alltså om man är rätt bra tränad men har för hög kroppsvikt, påverkar det? *funderar*
Har vikt något med vilopulsen att göra? Alltså om man är rätt bra tränad men har för hög kroppsvikt, påverkar det? *funderar*
Quote from Francesco Maria Di Campli on 9 July 2008, 15:43(jag är överviktig och undrar om det är mer än min halvkassa kondis som gör att jag har vilopuls 72)
(jag är överviktig och undrar om det är mer än min halvkassa kondis som gör att jag har vilopuls 72)
Quote from Camilla Höög on 9 July 2008, 16:18Det är jobbigare för kroppen att bära omkring på extravikt. När det är jobbigt för kroppen så stiger pulsen precis som när man tränar.
Det är jobbigare för kroppen att bära omkring på extravikt. När det är jobbigt för kroppen så stiger pulsen precis som när man tränar.
Quote from Francesco Maria Di Campli on 9 July 2008, 16:37Okej...så om jag fortsätter gå ned i vikt (har minskat två storlekar hittils) så kanske jag får lägre vilopuls också.... *funderar* Om inte annat så fortsätter jag jogga, det borde hjälpa. 😉
Tror minsann jag knyter på mig skorna och sticker ut på en gång
Okej...så om jag fortsätter gå ned i vikt (har minskat två storlekar hittils) så kanske jag får lägre vilopuls också.... *funderar* Om inte annat så fortsätter jag jogga, det borde hjälpa. 😉
Tror minsann jag knyter på mig skorna och sticker ut på en gång
Quote from Elias Engqvist on 9 July 2008, 18:44Sen är det genetiskt också ...
Sen är det genetiskt också ...
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 19:42Hade precis 46. Sitter framför datorn. Jobbat under dagen. Förmodligen skulle jag hamna på drygt 50 om jag mätte i sängen som flera av er andra gör. Av nån anledning är det inte lägst pulsnivå för mig.
Hade precis 46. Sitter framför datorn. Jobbat under dagen. Förmodligen skulle jag hamna på drygt 50 om jag mätte i sängen som flera av er andra gör. Av nån anledning är det inte lägst pulsnivå för mig.
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 20:10Rasmus: Min puls sjunker om jag lägger mig på sidan istället för på rygg när jag mäter vilopulsen.
Till Lindy: jag har 52 i vilopuls och är sjukligt fet - så jag tror nog det genetiska spelar betydligt större roll än vikten...
Alla: Sedan undrar jag om
Rasmus: Min puls sjunker om jag lägger mig på sidan istället för på rygg när jag mäter vilopulsen.
Till Lindy: jag har 52 i vilopuls och är sjukligt fet - så jag tror nog det genetiska spelar betydligt större roll än vikten...
Alla: Sedan undrar jag om
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 20:11Lena M J: "Rasmus: Min puls sjunker om jag lägger mig på sidan istället för på rygg när jag mäter vilopulsen. "
Spelar det ngn roll om du ligger på höger eller vänster sida?F ö häromdagen när jag mätte så låg jag på 60 - den går upp coh ner.
Lena M J: "Rasmus: Min puls sjunker om jag lägger mig på sidan istället för på rygg när jag mäter vilopulsen. "
Spelar det ngn roll om du ligger på höger eller vänster sida?
F ö häromdagen när jag mätte så låg jag på 60 - den går upp coh ner.
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 20:23Kommit ner till ca 50 efter två års löpträning. (V)
Kommit ner till ca 50 efter två års löpträning. (V)