Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad har ni för vilopuls?
You need to log in to create posts and topics.

Lena, varför tror Du att det är en tävling? Och varför skulle de med lite högre vilopuls inte våga skriva? Tecknet på att man blir bättre och bättre tränad är ju att vilopulsen SJUNKER. Inte att den är låg från början.

Jag är väl i det närmaste död med

Det är ingen tävling. Synd att du kände så och jag hoppas att det inte är fler som tänker så.

Lena, om det vore tävling skulle väl Asfaltlöparen poppa upp från Spanien och komma med sina 22 slag igen. Eller var det hela 23 slag, han var väl föresten riktigt fet, enligt egen utsago, när hans vikt var över 50kg (kan ha varit 55 men det var löjligt l

Man kan också få låg vilopuls genom att svälta sig. En kombination av långvarig undernäring, gener och träning ger förmodligen lägsta möjliga vilopuls.

För min del tror jag vilopulsen var mellan 60 och 70 när jag var rejält otränad för 4-5 år sen. En min

"En minskning på ca 20 alltså. Det är det som räknas egentligen. Ens egen förändring."

Precis. Så om vi ska tävla så är det inte den faktiska vilopulsen vi ska jämföra utan förändringen.

Madelene. Du har tidernas utgångsläge för att vinna den här tävlin

Mätte imorse då jag fortfarande låg kvar i sängen, 46 som sist då tror jag..

Men Lena, jag skrev iaf att min vilopuls nu är över 60. Den har varit runt 65 i några veckor. Tidigare, när jag nyss börjat träna, var den väl runt 72 ungefär och sen sjönk den till 48. Nu är den alltså hög igen av för mig oklar anledning.

Sov med pulsbandet inatt, lägstanotering 37, toppnotering 68 och 45 när jag vaknade.

Övertränad, Allie?

21, Leif, 21! Du måste hålla reda på sådana viktiga löparsiffror!

(och för er som inte känner mig: jag försöker undvika smajlisea och diverse flärpar när jag skriver. Det är dock inte liktydigt med att jag saknar humor...)