Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 21:02Jag har misstänkt överträning, Sylvia, för jag har haft andra symptom på det också. Men mina ben är inte sega varje dag, vissa dagar är de ok, så jag tror inte att det är det. Det kan vara av stress. Verkar inte vara sjuk iaf. Har tagit lite blodprover, v
Jag har misstänkt överträning, Sylvia, för jag har haft andra symptom på det också. Men mina ben är inte sega varje dag, vissa dagar är de ok, så jag tror inte att det är det. Det kan vara av stress. Verkar inte vara sjuk iaf. Har tagit lite blodprover, v
Quote from Catharina Brattlin on 10 July 2008, 21:12Menar Du CRP? Vad visade den då?
Menar Du CRP? Vad visade den då?
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 21:14CRP? Eh, vet inte? Doktorn sa snabbsänka. Har ingen aning om vad den visade, mer än att det var normalt. Hon sa det iaf att den visade att jag inte hade någon sjukdom. Men jag kan inget om det där!
CRP? Eh, vet inte? Doktorn sa snabbsänka. Har ingen aning om vad den visade, mer än att det var normalt. Hon sa det iaf att den visade att jag inte hade någon sjukdom. Men jag kan inget om det där!
Quote from Catharina Brattlin on 10 July 2008, 21:19CRP är ett protein vi har i kroppen som stiger när man har en bakteriell infektion. Men stiger ytterst sällan vid virusbetingade infektioner. Så Du kan ha en virusinfektion i Dig iaf. Om Du inte tror att pulsen är orsakad av överträning, så visar den iaf
CRP är ett protein vi har i kroppen som stiger när man har en bakteriell infektion. Men stiger ytterst sällan vid virusbetingade infektioner. Så Du kan ha en virusinfektion i Dig iaf. Om Du inte tror att pulsen är orsakad av överträning, så visar den iaf
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 21:25Usch, tänk om det är någon sjukdom, typ cancer. Det skulle alltså inte synas på en "snabbsänka"? Men jag tror att man får förhöjt ferritinvärde om man har vissa sjukdomar (t ex bröstcancer) och det var inte högt, tvärtom lite lågt.
Usch, tänk om det är någon sjukdom, typ cancer. Det skulle alltså inte synas på en "snabbsänka"? Men jag tror att man får förhöjt ferritinvärde om man har vissa sjukdomar (t ex bröstcancer) och det var inte högt, tvärtom lite lågt.
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 21:59Efter allt detta snack om diverse pulsar mätte jag min vilopuls i morse, den var 48, inte för att jag bryr mig men det verkar ganska rimligt efter era utsagor.
Vissa av er verkar ha sjukt bra koll på det här med pulsar etc. För mig är det något man gör g
Efter allt detta snack om diverse pulsar mätte jag min vilopuls i morse, den var 48, inte för att jag bryr mig men det verkar ganska rimligt efter era utsagor.
Vissa av er verkar ha sjukt bra koll på det här med pulsar etc. För mig är det något man gör g
Quote from Catharina Brattlin on 10 July 2008, 23:18Allie, Ditt ferritinvärde säger hur bra Dina järndepåer är fyllda. Fick Du ett lågt värde där, har Du säkert ett hb i den lägre delen av normalområdet. Kolla upp det och käka järntabletter om det också är lågt. Lågt hb kan också ge förhöjd puls. Lågt hb g
Allie, Ditt ferritinvärde säger hur bra Dina järndepåer är fyllda. Fick Du ett lågt värde där, har Du säkert ett hb i den lägre delen av normalområdet. Kolla upp det och käka järntabletter om det också är lågt. Lågt hb kan också ge förhöjd puls. Lågt hb g
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 23:29Hb-värdet var normalt, 132.
Hb-värdet var normalt, 132.
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 11:54När jag försökte ge blod (och hade typ 42 lite nervös på undersökningsbänken) så sa de att de inte vill ta blod från vältränat folk med vilopuls under 50 då deras kroppar inte klarade att kompensera blodvolymförlusten på ett bra sätt, och därför kunde bli
När jag försökte ge blod (och hade typ 42 lite nervös på undersökningsbänken) så sa de att de inte vill ta blod från vältränat folk med vilopuls under 50 då deras kroppar inte klarade att kompensera blodvolymförlusten på ett bra sätt, och därför kunde bli
Quote from Funbeat user on 11 July 2008, 12:35Runt 53 verkar det vara.
Runt 53 verkar det vara.