Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad intar ni efter löpningen ?
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar dricka vatten direkt när jag kommer in, sen äta ett rejält mål mat så snart som möjligt.

Vad som helst. Dryck och föda.

Med tanke på att det är kcal in - kcal ut som gäller borde väl det spela ytterst liten roll om fettförbränningen fortsätter eller ej?

Vatten om jag inte sprungit så långt.

Oboy när jag sprungit lite längre (ev. med en macka eller ett ägg om jag är hungrig).

Gainomax om jag vill lyxa till det eller befinner mig någonstans där det är opraktiskt att äta något annat.

Pilsner av den valör som finns hemma....helgträning blir det lite starkare å i veckorna lite mera vattenskadat. Utlandsmarorna vågar man knappt berätta om...hehehe

Åsa: Jag håller med Jonas. Det spelar ingen roll när du bränner fettet. Ligger du på kaloriunderskott så löser kroppen det åt dig. Ingen anledning att krångla till saker.

Peter: Ja jag svarade bara på vem som skulle vilja ha förlänga fettförbränningen 🙂

Har jag Gainomax hemma blir det en sån efter hårdare pass, som t ex intervaller. Efter vanliga distanspass upp till milen bara vatten.

Idag fick det blir ett glas stark O´Boy efter 17 km.

Oavsett vad så äter jag lagad mat inom nån timme efter avslutat

Idag blev det ett glas vatten och nästan en hel mjölkchoklad med karamelliserade mandlar och havssalt.

Eftersom Gainomax, som jag också köpte innan, egentligen är 80% lättmjölk (enligt förpackningen i alla fall) så gick jag över till mjölk direkt efter passet och sen mat så fort som möjligt.

Fast jag kan förstå valet av Gainomax, för den med choklad är g