Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad intar ni efter löpningen ?
You need to log in to create posts and topics.

Markus, för att det är gott. 🙂

För egen del ser jag ingen anledning till att skära ner på kolhydrater, eftersom jag tränar så mycket. Däremot väljer jag nogsamt vilka kolhydrater jag äter. Vilket innebär O´Boy efter träning.

Glass! Eller mjölk och weetabix! (länge leve kolhydraterna!)

Mat!

Keso med banan och müsli, lite honung för att söta till det. Om jag känner mig trött kan det slinka ned lite jordnötssmör i blandningen också. Till detta ett glas mjölk. Mumsigt 🙂

Henrik,
det handlar inte bara om fett utan att ta hand om kroppen. Inte överbelasta kroppen med snabba kolhydrater för ofta...

Jag anser att man inte bör underbelasta den heller. Varierad kost är bra kost. Kolhydrater behövs i min kropp.

Jo den behövs i min med. Är ingen kolhydratfascist men har väldigt stor respekt för sockrets åderlåtande på min kropp

Det finns många extremister inom näringslära o kost nuförtiden, eller har det alltid varit så? Jag var inne och läste lite på http://www.kostdoktorn.se och fick en klar sektkänsla. Obehagligt.
Nästa krig blir mellan kollisar och fettisar :-), och sen tar

Har samma uppfattning om LCHF:arna.
var inne och läste en av deras frågespalter och det var någon som hade fått problem och undrade om någon annan hade samma problem.
Det kom fram att det fanns flera som hade liknande problem.
Då kom en känd LCHF:are (Ska

Det här är ett intressant ämne, och det finns många goda råd. Men jag vet inte hur många av dessa råden som har vetenskapliga belägg?

Det brukar rekommenderas att man snabbt skall få i sig energi efter ett träningspass. Jag antar att det är viktigt om ma