Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVad intar ni efter löpningen ?
You need to log in to create posts and topics.

Min GM-favorit är den med vaniljsmak. Som att dricka vaniljsås! (H:)

Håller annars med om att den är lite dyr jämfört med mjölk. Sist jag köpte en rejäl laddning var på GeKås i Ullared. En hel låda - tror där var 15 st i - för 149 pengar. Som hittat!

Efter långpassen lite nötter eller sötmandlar och russin (snabb energi). Gott och enkelt innan duschen. Sen blir det den måltiden som ligger lämpligast till tidsmässigt.

Såna partier gillas, då är det prisvärt 🙂
Synd att det inte finns ett GeKås här också!

Vad är det i GM som gör att man blir mer mätt än chokladmjölk?

Mia, juice av nåt slag funkar lika bra. Snabb och kolhydratrik energi. Nötter försämrar upptaget av russinen i magsäcken. Nåt protein till är bra, istället för fettet i nötterna.

Finns verkligen inte chokladmjölkspulver i USA? Jag tyckte där fanns allt m

Jag brukar alltid dricka en smoothie med mjölk, banan och bär när jag tränat. Ska jag satsa på lättmjölk då för att få så lite fett som möjligt?

En annan fundering jag har är om det är försvarbart att dricka läsk direkt efter träning? Många här dricker

Det är väl mer försvarbart än om du inte tränat, men det har inget protein som Oboy/Mjölk.

Sylvia, jo det finns chokladpulver, men det är så sjukt mycket socker i att jag inte tycker det smakar så gott. Det finns jordgubbspulver också, lite godare men mer kemiskt. (#)

Det kanske låter som om jag äter massor av nötter och russin, men så är det

Varför dricker ni så mycket O´Boy? Det ju bara en massa socker i det, vilket inte är bra för nåt. Själv har jag gått över till att äta mindre kolhydrater och socker men mera fett och proteiner (lite typ LCHF) och nu efter 10km löpning räcker det med ett p

Att stoppa i sig mjölk och socker är kanske inte så dumt. Åtminstone inte om man har kenyanska elitlöpare som förebild: http://majimbokenya.com/home/2009/06/30/eating-practices-of-the-best-endurance-athletes-in-the-world/