Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag ror på Rådasjön, Mölndalsån och i södra skärgården.
Innomhusträningen sker i Sjövallagården och på Lackarebäckskolan.
Löpning och rullskidor blir det på diverse spår, gångvägar och gator i Mölndal, Göteborg och Mölnycke.

Jag håller med Fredrika. Vill inte att funbeat ska tappa sin träningsprofil och landa i gå-ner-i-vikt facket.

Jag håller med Denize 😉 ...och detta trots att jag är med i viktklubb.se... kostkoll.se kostar ju inget och inte Funbeat heller så jag ser inte riktigt problemet med att vara på två siter... jag uppskattar att det är lite olika människor på FB resp vikt

Håller med om att det vore trist om Funbeat mer och mer riktades mot bantning och mindre mot träning.

Bantningssidor finns det tretton på dussinet, bespara oss det.
Tycker det är perfekt att funbeat riktar sig mot träning och friskvård, det är ju det som är intressant. Eventuella viktminskningar/ökningar är bara bonus tack vare ett sunt leverne.

Det finns ju de som räknar kalorier för att gå upp i vikt också. Räknar jag nu så är det för att se till så jag fått i mig tillräkligt med energi i förhållande till min träning.

Dessutom räknar jag ut energin på en annan sida och skriver sedan in det här

Min personliga uppfattning i frågan är: absolut INTE kostkoll!! De som faktiskt räknar kalorier, antingen upp eller ner, är en väldigt liten del av alla FB-are, och till dem finns flera sighter för ändamålet.

Jag vill att funbeat ska fortsätta att vara en träningsgemenskap och vill absolut inte ha ngn utveckling mot viktminskningssite :@

Jag tror inte att det är "en väldigt liten del av alla FB-are" som räknar eller vill räkna på kalorier om det är enkelt. Det är ju en betydande faktor i samband med träning.

Däremot så finns ju möjligheten redan idag under "Registrera vikt mm" (fältet Ko

Evely (t+).

Linus, jag anser inte att kaloriräkning är en betydande faktor för träningen. För de flesta av oss är det just träningen i sig som är den betydande faktorn. Och Funbeat är en träningssight...ingen bantningsdito!

Att man däremot tipsar varan