Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med Linus i den här frågan.

Jag tror att det redan finns en hel del viktminskare här, finns ju bevisligen en sådan grupp också. Många som tränar ett visst antal minuter per vecka eftersom de tänkt att det ska avhjälpa viktproblemet. Visst hjä

Håller med Syliva:
"Min personliga uppfattning i frågan är: absolut INTE kostkoll!! De som faktiskt räknar kalorier, antingen upp eller ner, är en väldigt liten del av alla FB-are, och till dem finns flera sighter för ändamålet."

Låt Funbeat förbli en t

Matintaget ja, Anna-Karin, är väldigt viktig faktor i samband med träning, men INTE kaloriräkning. Det är en avsevärd skillnad.

Och precis som man kanske går upp i vikt igen när man slutar träna, så går de allra flesta upp när de slutar räkna kalorier.

Håller med vem det nu var som sa att bara för att det finns en funktion måste man inte använda den och mat är definitivt en del av välbefinnande/sund livsstil precis som träningen. Men det är jobbigare att regga (svårare att kvantifiera). Och jag tycker d

Ajdå, det var inte första gången jag skrev Silva istället för Sylvia.. (#) sorry.

Visst, jag håller med dig Sylvia med "att lära sig grunderna i kosten UTAN att hålla på och räkna gram hit och procent dit är det vikigaste". Helt klart. Men jag tror att m

Det skulle bli svårt att åskådliggöra mitt i all träningsstatistik tror jag. Vore det inte bättre att de som vill hålla på och registera kosten skaffar Symfoni från http://www.kostforum.se/ (Sorry Per om jag gör olovlig reklam, jag kan radera länken om du

"Det skulle bli svårt att åskådliggöra mitt i all träningsstatistik tror jag".

Tror inte att vi kommer så mycket längre i denna diskussion, men för att prata lite till så tror jag tvärtemot här. Det måste vara mycket enklare att se hur man ska äta om man

Jag letar efter site-en där jag skriver in kcal-behov och får ut ett för träningsmålen avvägt, smarrigt recept. Gärna med bifogad inköpslista.

Ingen fara, Linus...bara Du inte kallar mig för "kaloriräkningshatarkärring" 😉

På det stora hela verkar vi vara överens :D, och Du hade flera bra lösningar på önskemålet (t+). DE kan jag ställa upp på...;)

Men, både Du och jag vet att här på FB har fun

>Sedan är det ju så klart jobbigare att regga saker på flera ställen.

Tycker du? Det gör inte jag. Jag registrerar kosten i ett excelark jag hämtat från kolozzeum när jag vill kolla vad och hur jag äter, dels för att jag får statistiken presenterad på et