Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

De är klart att de inte kommer att bli så att vi som tränar "seriöst" kommer sluta hänga här. Finns ju redan många idag som reggar promenader och liknande som inte jag ser som nån träning.

Alla ska vara välkommna till funbeat oavsett ålder, kön och trän

Nu förstår jag inte riktigt vad ni menar. Räknas inte Gång/promenader som träning
,och vad är det för skillnad på träning och motion. Är det inte olika namn på samma sak. Det kan väll ge lika mycket att gå i rask takt som att t.e.x cyckla. Och vad man reg

Annkie, de flesta tycker nog även gång/promenad kan vara träning. Jag gör det definitivt.

Min personliga definition på skillnaden mellan träning och motion lyder att träna gör man för specifika prestationsmål - t.ex. bli snabbare på en viss distans, ell

Jodå det klarnar håller med dig, vill heller inte att det skall bli en bantar-site (fast jag vill själv tappa några kilon). Är nyfiken på hur andra lägger upp tränig (och motionerandet ) både för bra tipps och pepping

...vem vill inte bli av med några kilon 😉

Jag sa inte att vi kommer att sluta hänga här.. Jag sa att om det blir fler som inte har träningsfokus än de som har träningsfokus blir jag hemskt besviken.

Jo, klart att jag också vill att funbeat ska hållas kvar som tränings sida.

Men jag använder sidan i huvudsak till att registrera min egen träning. För att hålla lite koll och kunna gå tillbaka och se hur min träning utvecklats. För att motivera mig att

de handlar väl inte om att det ska bli en bantningssida. Utan att man kan ha kostkoll??

Och jag tror personligen man får bättre flås av att cykla än ut att gå. Folk får regga promenader och liknande om dom vill. Men de är inget jag gör, för de ser jag in

Jag störs inte av en sådan funktion. Det är själva tänket jag är emot...att räkna och hålla koll på minsta kalori. Kan bli fanatiskt hos en del, och det tycker inte JAG är ett sätt att uppnå en sund kropp och en sund inställning till mat. De som fixar det

Men vad jag tänker mig är att när målgruppen ändras och majoriteten är här av en annan anledning än vad den idag är här, så ändras också diskussionerna och sidans fokus. Jag menar inte att de hoppar in som troll i våra diskussioner.. Sidan är ju de som är