Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Mat är nödvändigt för att träningen ska ge resultat men jag vill INTE ha nån kaloriräkningsfunktion här på Funbeat. Det som finns räcker.

Att diskutera kost är en helt annan sak i mina ögon och det ska vi fortsätta med när det behövs.

Min erfarenhet av viktmiskningssidor är att det där tycks anses att träning är något nödvändigt ont som man helst bör pina sej igenom då och då för att lyckas med viktnedgången, men enbart därför. Träning bara för att man mår bra tycks inte existera.
Det

Instämmer med flera här! Jag brukar rygga från flera sk hälsotidningar då de verkar ha ständig synonym mellan "hälsa" och "gå ner i vikt" och det är just det jag helst vill slippa från.
Ja vi diskuterar mat och kost här, men mer som ett verktyg för träni

Håll kaloriräknandet utanför Funbeat. Fokus ska ligga på träning. Kaloriräknandet kan hållas till uttag/intag.

Men vad tror ni om Gymkoll som var andra tipset?
Där ser jag framför mig en funktion där man kan lägga in sitt eget gym med lite beskrivningar. Andra FB-are kan sen "regga" sig på det gymmet om de har anknytning till det. Informationen om gymmet bör sedan

Gymkoll låter ju klart intressant!

Varför bara begränsa sig till Gym ?
Det finns ju massor av andra ställen där man håller på och tränar eller gör andra aktiviteter ex,vis där man jobbar, andra föreningar /organisationer etc

Tanken slog mig också Roger. Samma funktioner skulle ju lika gärna kunna gälla simhall, massör, rehab, elljusspår, spa eller vad som, bara man kategoriserar det lite finurligt så att det blir lätt att hitta det man är ute efter.

Silva,

Jag undrar hur många som reggar exempelvis promenad, rask promenad eller stavgång på Funbeat?

Jag undrar hur många som har kommit hit för att lätta ett par (eller många) kilo genom att börja träna?

Jag undrar hur många som tränar för att "hålla

Ähum, Linus, hittar ingen Silva här (hon finns väl mest i cykelgruppen ;)) men antar att det är mig Du menar...

Ingen har snackat om att lura motionärer...alla vet ju att rätt kost och träning får en att tappa kilon så småningom, bara man ger det tid. Ma