Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En helt underbar fråga och tråd Peter.
Håller med dig i allt som du skriver i princip...hehehe..
Men sen tror jag att vi veteraner kanske kan berätta lite mera om våra liv, vår träning och hur vi till slut blev veteraner i löpning över långa distanser som

Bra där Peter. Jag är och hoppas att jag förblir nybörjare. För då finns väl nyfikenheten kvar? Jag provar lite nya saker då o då för o se ell känna vad jag o min kropp tycker om det hela. Jag älskar detta forum med allt o alla det innebär så otroligt myc

Mitt inlägg väcktes från listan över trådar på Funbeat.
Ett inlägg heter "svanken" - Svaret (och mycket annat) presenteras i tråden.
En del inlägg såsom "Hur allvarlig är smärtan (underben)" låter rent farligt att råda, doktor direkt är säkrast.

Hur kan

Jag började springa 1982, sprang första marathonloppet 1984, jag köpte alla böcker om löpning jag kunde hitta, läste jogging, och Springtime. Det var mycket jag inte kunde begripa, jag kunde inte förstå varför jag kunde bli skadad utav 2 mil i veckan, när

Peter: När jag sprang ett långt gemensamt träningspass (med dig i gänget faktiskt :-)) började jag få rejält ont efter ett tag och beslutade mig för att det räckte med löpning för mig. När jag berättade det fick jag av en av medlöparna (absolut INTE du!)

Alla som ger råd har ett ansvar. Alla som lyssnar på råd har ett ansvar att kritiskt behandla informationen.

Även det bästa och mest korrekta råd skrivet i all välmening kan missuppfattas och feltolkas av mottagaren. En del mottagare ställer följdfrågor

Kristina. Just det var jag rädd för.
Felaktig info som biter sig kvar och påverkar besluten.
Vi har sprungit ihop flera gånger och vi pratar inte mycket löpning.
Kanske för att vi är så erfarna att vi hittat ett recept som fungerar för vår egen träning.
U

Ja Peter - hoppas vi ses snart. 🙂 Om Ulla ska springa nästa tisdag på Vårruset så ses vi då. 🙂

Vårruset missar vi inte. Jag är supporter. Ska passa på att filma loppet.

Kul!

Editerat inlägg - kom på att det finns e-post. 😀