Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 15:55Man ska inte underskatta intelligensen hos forummedlemmarna, även nybörjarna. Så gott som alla vet nog vad ett internetforum är. Ställer man en fråga så får man spridda svar och det är ganska uppenbart att svaren bör vägas kritiskt.
Som Peter antyder i
Man ska inte underskatta intelligensen hos forummedlemmarna, även nybörjarna. Så gott som alla vet nog vad ett internetforum är. Ställer man en fråga så får man spridda svar och det är ganska uppenbart att svaren bör vägas kritiskt.
Som Peter antyder i
Quote from Catharina Brattlin on 15 May 2011, 16:09Kristina, det där Du pratar om känner jag inte alls igen.
Sjukvårdsrådgivningen är en väldigt bra instans att ringa till och man får många bra råd där vid enklare åkommer. Det är ju det de är till för! Vårdcentraler och akutmottagningar skulle ju spring
Kristina, det där Du pratar om känner jag inte alls igen.
Sjukvårdsrådgivningen är en väldigt bra instans att ringa till och man får många bra råd där vid enklare åkommer. Det är ju det de är till för! Vårdcentraler och akutmottagningar skulle ju spring
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:12De bästa råden är de som stämmer överens med vad man själv tycker! Resten är rationaliseringskrumbuktande. 😀
Nej, jag tycker Mikael sa det väldigt bra här ovan.
De bästa råden är de som stämmer överens med vad man själv tycker! Resten är rationaliseringskrumbuktande. 😀
Nej, jag tycker Mikael sa det väldigt bra här ovan.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:26Sylvia: Jag pratar naturligtvis inte om vilka självklara diagnoser som helst utan där det finns tveksamheter. Så är det - att om du försöker ställa en diagnos och ger råd utan att vara riktigt säker - då kan du få problem om du är legitimerad. Jag jobbar
Sylvia: Jag pratar naturligtvis inte om vilka självklara diagnoser som helst utan där det finns tveksamheter. Så är det - att om du försöker ställa en diagnos och ger råd utan att vara riktigt säker - då kan du få problem om du är legitimerad. Jag jobbar
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:31Vem är veteran?
Vem är veteran?
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:36& vem har lärt sig ngt på vägen dit ? Man kna träna i åratal och upprepa samma misstag.
& vem har lärt sig ngt på vägen dit ? Man kna träna i åratal och upprepa samma misstag.
Quote from Catharina Brattlin on 15 May 2011, 16:49Jo, jag vet att Du jobbar med det så därför blev jag förvånad.
Fast jag är också tvärsäker på att jag har fått rådgivning á la "det är säkert en allergireaktion. Skölj med sterilt koksalt och avvakta ett par timmar..." (vid massiva nässelutslag i bl a ög
Jo, jag vet att Du jobbar med det så därför blev jag förvånad.
Fast jag är också tvärsäker på att jag har fått rådgivning á la "det är säkert en allergireaktion. Skölj med sterilt koksalt och avvakta ett par timmar..." (vid massiva nässelutslag i bl a ög
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:52Här kommer ett exempel, jag tycker flera av inläggen ovan åskådliggörs i det:
(Hoppas OK att jag tar det Kristina).
Igår var svanktråden uppe. KS sa då att hon hade korta muskler på insida lår och fått råd av en massör att göra en viss övning.
Vad gäller
Här kommer ett exempel, jag tycker flera av inläggen ovan åskådliggörs i det:
(Hoppas OK att jag tar det Kristina).
Igår var svanktråden uppe. KS sa då att hon hade korta muskler på insida lår och fått råd av en massör att göra en viss övning.
Vad gäller
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 17:00Sylvia: Ja det stödjer väl bara hur otroligt svårt det är att ge råd utan att träffa "patienten" i fråga. En varning är nog inte heller så kul att få - det behöver ju inte gå så långt som att bli av med legitimationen. De flesta med leg är dock försiktiga
Sylvia: Ja det stödjer väl bara hur otroligt svårt det är att ge råd utan att träffa "patienten" i fråga. En varning är nog inte heller så kul att få - det behöver ju inte gå så långt som att bli av med legitimationen. De flesta med leg är dock försiktiga
Quote from Catharina Brattlin on 15 May 2011, 22:50Visst är det så! Samtidigt så är sjuksköterskor i rådgivningen så oerhört proffsiga och kunniga att jag litar på dem även om de säger "det är säkert..." och "avvakta".
Mnja, det där tror jag inte stämmer, ang legitimationen. Om jag, som också är legitim
Visst är det så! Samtidigt så är sjuksköterskor i rådgivningen så oerhört proffsiga och kunniga att jag litar på dem även om de säger "det är säkert..." och "avvakta".
Mnja, det där tror jag inte stämmer, ang legitimationen. Om jag, som också är legitim