Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 23:16Jag tror att de flesta leg. sjuksköterskor och läkare är klyftigare än att utsätta sig för risken att feldiagnosticera någon över ett forum helt enkelt, och därmed riskera att orsaka mer skada. De håller tand för tunga där det sig bör helt enkelt.
Men de
Jag tror att de flesta leg. sjuksköterskor och läkare är klyftigare än att utsätta sig för risken att feldiagnosticera någon över ett forum helt enkelt, och därmed riskera att orsaka mer skada. De håller tand för tunga där det sig bör helt enkelt.
Men de
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 23:19Jag hänger på spinoffen här och kommenterar sjukvårdsupplysningen: jag har aldrig fått ett enda råd, tips eller förslag på åkomma/lösning när jag ringt dem. Det enda de säger är om jag ska åka till akuten eller ringa vårdcentralen nästa morgon eller bestä
Jag hänger på spinoffen här och kommenterar sjukvårdsupplysningen: jag har aldrig fått ett enda råd, tips eller förslag på åkomma/lösning när jag ringt dem. Det enda de säger är om jag ska åka till akuten eller ringa vårdcentralen nästa morgon eller bestä
Quote from Catharina Brattlin on 15 May 2011, 23:29Fast i ärlighetens namn så vet man ju inte vem som är läkare alt sjuksköterska på forumet, när det ges råd. Eller hur? Skadefrågor brukar folk med erfarenhet av just den skadan kunna tipsa om. Vem av dem som är ssk eller läkare vet man ju inte?
Tråkigt L
Fast i ärlighetens namn så vet man ju inte vem som är läkare alt sjuksköterska på forumet, när det ges råd. Eller hur? Skadefrågor brukar folk med erfarenhet av just den skadan kunna tipsa om. Vem av dem som är ssk eller läkare vet man ju inte?
Tråkigt L
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 00:08Jag har varken barn, mamma eller mormor. Och sjukrådgivningen tar alltid det säkra före det osäkra, vilket jag alltså tycker är bra. Ibland är det bra att någon säger åt en att kolla upp sina åkommor, och hur snabbt man ska göra det...
Jag har varken barn, mamma eller mormor. Och sjukrådgivningen tar alltid det säkra före det osäkra, vilket jag alltså tycker är bra. Ibland är det bra att någon säger åt en att kolla upp sina åkommor, och hur snabbt man ska göra det...
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 06:55Som jag skrev i mitt förra inlägg handlar det inte bara om indragen legitimation. Det är en yrkesetik som finns hos åtminstone alla ssk/läkare etc jag träffat och diskuterat med. Och det är en del... 🙂 Precis som Annica skriver. Det är en viss skillnad
Som jag skrev i mitt förra inlägg handlar det inte bara om indragen legitimation. Det är en yrkesetik som finns hos åtminstone alla ssk/läkare etc jag träffat och diskuterat med. Och det är en del... 🙂 Precis som Annica skriver. Det är en viss skillnad
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 08:34Det här är en lustig tråd: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1014589
På temat: "Som man ropar får man svar", eller "Lyssna inte till första bästa råd och förklaring"
Det här är en lustig tråd: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1014589
På temat: "Som man ropar får man svar", eller "Lyssna inte till första bästa råd och förklaring"
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 09:07Ha ha, den var rolig! Hjälp, jag kan gå. Är jag med mjölksyra nu?
Ha ha, den var rolig! Hjälp, jag kan gå. Är jag med mjölksyra nu?
Quote from Lotta Lindström on 18 May 2011, 09:15Kul att folks okunnighet kan roa så mycket... (#)
Det finns inga dumma frågor men däremot väldigt många korkade svar...
Kul att folks okunnighet kan roa så mycket... (#)
Det finns inga dumma frågor men däremot väldigt många korkade svar...
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 12:30Jag känner mig som en nybörjare ibland. Det finns oerhört mycket som jag inte testat eller gjort.
Ofta har nybörjaren frågor där svaret blir uppenbart när personen sprungit ett tag.
Man bör testa själv och snappa åt sig vettiga tips.
Jag känner mig som en nybörjare ibland. Det finns oerhört mycket som jag inte testat eller gjort.
Ofta har nybörjaren frågor där svaret blir uppenbart när personen sprungit ett tag.
Man bör testa själv och snappa åt sig vettiga tips.
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 14:58Jag håller med Sara! Det finns inga dumma frågor när man är nybörjare ! Dumma svar finns det tvärtom. Vi är alla nybörjare någon omrode! Glöm inte det!! (#)
Jag håller med Sara! Det finns inga dumma frågor när man är nybörjare ! Dumma svar finns det tvärtom. Vi är alla nybörjare någon omrode! Glöm inte det!! (#)