Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Oj! Höll ju på att glömma. De där loppen jag ständigt anmäler mig till (anmälansTourettes??) är också den fullständigt nödvändiga piskan som får mig att träna över huvud taget. Har jag inget lopp att se fram emot (?) så behöver jag ju inte ge mig ut för

Jag tror att vi ibland drabbas av nummerlappssjukan, att vi tror att vi blir någon annan person när vi får på oss en nummerlapp. När vi ställer oss i startfållan är vi omgivna av andra "drabbade" och då kan vad som helst hända. Extra fart, snygga steg och

Starkt jobbat Ingmari!
Det mesta sitter i huvudet 😉 Och man tävlar mot sig själv (eller hur Anders?), eliten kan de flesta av oss inte vara i närheten av bl.a. p.g.a. ålder och andra åtaganden såsom heltidsarbeten och barn.
Jag satte åxå eget personligt

Har funderat mycket på det här. Och jag har kommit fram till att för min egen del handlar det, lite förenklat, om två saker som hänger väldigt nära ihop.

1. Jag vill bli trött
2. Jag vill kunna fortsätta prestera trots att tröttheten vill ta överhand.

>>Ursäkta, men "I lördags sprang jag en halvmara på ny världsrekordtid", och härefter följer angivelser av kilometertempon under loppet som alla ligger över 5min/K. Jag skulle vilja presentera två påståenden. (1) Det går inte att springa en halvmara på "v

Ola: Jag skrev 4/K ELLER DÄRUNDER. Ta och deltag i det där varvet nästa gång istället. Måltid 1:00 tim då, eller?

Jessie: Så du tycker att jag är ett troll - sådana rundformade kortbenta varelser? Kul. Stå för det! Du är välkommen hit till Umeå och springa med mig, vilken distans som helst mellan 3K och 50K vilken dag som helst när som helst. Den person som blir efte

Nä, jag tillhör också de där som springer hellre än snabbt. Jag SKA faktiskt springa nästa lördag, bara för att det förra året såg ut att vara så häftigt att delta i ett sådant evenemang - men för min del är det inte så mycket en tävling som en happening.

Jo, snacka går ju. Och snacka om att fatta dåligt. Minns du eventuellt lite av den där matematiken i skolan du gick, grundskolan? 4/K ELLER DÄRUNDER = 0:00/K-4:00/K.

EDIT: I en mer försonlig ton kan man ju nämna att jag själv kan inte göra 10 miles snabb

Anders: Ja, jag anser att den som bemöter ts på det sätt du gör (med petimeterkackel istället för med något som bidrar till svaret på ts frågeställning) agerar direkt trollmässigt.

Att du sen utifrån mitt bildinlägg drar slutsatser om mig som antyder att