Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningVarför blir det så mörkt?
You need to log in to create posts and topics.

Jag bor i en by, mycket nära skogen.
Helt underbar skog. Många olika vägar att springa på och skogen är helt underbar att träna orientering i!
Inget att skylla på - att inte träna!

På gärdena där jag bor går jägarna ut ibland. Dom pangar på för det vildaste. Dom går runt och ser käcka ut i sina fjäderprydda hattar. Läskigt tycker jag. Man vet ju inte säkert vart kulorna tar vägen. Det är nu på hösten dom tyker upp har jag för mej. D

nää... då är det bättre att ut och springa för överlevnadens skull!

Men det är gott med älg.....

Jag tycker jakt är en av de mest överskattade aktiviteter som finns så jag brukar föreslå jägare som inte får någon älg att de ska börja spela golf i stället; de får naturupplevelser och får skjuta en boll 😀

Vet inte om de övriga golfarna uppskattar om jägarna kommer o skjuter golfbollarna för dem...;) 😉

Tycker inte heller om jakt el vapen överhuvudtaget, men tycker mkt om älgkött....knepig kombo...:-(

Jag kan lika gärna vända på saken, varför inte tipsa golfarna om att jaga istället?
Eller fotbollsspelare?
Jagar inte själv, men har inga problem med att folk gör det, så länge de har folkvett och vapenvett - vilket ju ibland är tunnsått med, men knäppska

Jaga får folk gärna göra för min del... men det är hemskt bra att veta när så man inte bara springer ut i skogen för att plocka svamp eller göra något annat och ställer till det! Då är det bra att känna till skogsägarna mm.... men det gör jag inte här.

Alltså det är bra om det finns jägare som skjuter bort djur som skapar en för stor population, jmfr t ex när det var MASSOR med älg i skogarn och därmed på vägarna för några tiotal år sedan. Idag har olika faktorer gjort att det inte är lika gott om älg l

Jag vet jägare som är vapenfixerade puckon. Jägare som har elva vapen, Näpp bättre var det när stenåldersmannen ... ähum eller kvinnan, helt sonika tog en sten o drämmde i skallen på älgen. På tal om mörker så var det väldigt mörkt när jag var ute och spr

Du får skaffa en ericsson V800, bättre lampa till mobilen finns inte! 😀
Ja, jag har inte heller emot att skjuta av en stam för att inte har för många djur i skogen, olyckor mm. Menade bara att det kan tyckas vara en paradox m att jag själv inte tyvker o