Quote from j sollerman on 15 October 2007, 09:02du får akta så att inte jägarna blir för sura och sjuter mot dig 😉
du får akta så att inte jägarna blir för sura och sjuter mot dig 😉
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 09:19Ja, jag tänkte på det igår!
Men jag sprang så fort att dom hade inte hunnit pricka mig! 😀
Ja, jag tänkte på det igår!
Men jag sprang så fort att dom hade inte hunnit pricka mig! 😀
Quote from Lars Mörrby on 15 October 2007, 10:16Det finns många gamla gubbar som ser dåligt med bössor ute i skogarna nu.
Se till att ha på er klara fäger och det är inte fel att ha en reflexväst även på dan...
Det finns många gamla gubbar som ser dåligt med bössor ute i skogarna nu.
Se till att ha på er klara fäger och det är inte fel att ha en reflexväst även på dan...
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 10:30förstår om det är ute i en skog, men i bebyggt område, får man jaga där? dum fråga kanske, men jag har ingen koll....;) alltså menar en skog där man vet att det finns lite hus men inte så många?
förstår om det är ute i en skog, men i bebyggt område, får man jaga där? dum fråga kanske, men jag har ingen koll....;) alltså menar en skog där man vet att det finns lite hus men inte så många?
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 11:29Man ska aldrig avfyra ett vapen om man inte är säker på vart kulan tar vägen och finns det bebyggelse i kulbanan inom skotthåll får man inte skjuta, har jag för mig jaktlagen säger.
Kanske finns en jägare här som kan rätta mig om jag har fel, men jag har
Man ska aldrig avfyra ett vapen om man inte är säker på vart kulan tar vägen och finns det bebyggelse i kulbanan inom skotthåll får man inte skjuta, har jag för mig jaktlagen säger.
Kanske finns en jägare här som kan rätta mig om jag har fel, men jag har
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 11:58Det finns en del specialfall. Det anordnas rådjursjakt i en del bostadsområden. Då är det speciella jägare, mer "utbildade" som jagar; och de har hårda regler, bl a får enskilda tomtägare reservera sig så att de inte får skjuta djur på deras tomter - däre
Det finns en del specialfall. Det anordnas rådjursjakt i en del bostadsområden. Då är det speciella jägare, mer "utbildade" som jagar; och de har hårda regler, bl a får enskilda tomtägare reservera sig så att de inte får skjuta djur på deras tomter - däre
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 12:06Jägarna såg inte glada ut.
Vi sprang på grusväg ute i sko´bygden i norra skåne!
Jägarna såg inte glada ut.
Vi sprang på grusväg ute i sko´bygden i norra skåne!
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 13:44JIsses, skulle aldrig våga ge mig ut om jag visste att det var jakt där! Tur att det inte hände ngt! 🙂
JIsses, skulle aldrig våga ge mig ut om jag visste att det var jakt där! Tur att det inte hände ngt! 🙂
Quote from Funbeat user on 15 October 2007, 14:03Tyvärr, vi visste inte att det var jakt.
Annars hade vi kanske inte klätt oss i mörka byxor och jackor.
Tur man inte satte upp håret i två tofsar (som horn typ....)! puh.....Har varit och köpt en ny reflexväst på lunchen. Den blir väl det obligatoriska
Tyvärr, vi visste inte att det var jakt.
Annars hade vi kanske inte klätt oss i mörka byxor och jackor.
Tur man inte satte upp håret i två tofsar (som horn typ....)! puh.....
Har varit och köpt en ny reflexväst på lunchen. Den blir väl det obligatoriska
Quote from Funbeat user on 16 October 2007, 20:58Såg att du bodde på Skåneslätten, el kanske skogen ;)?, inte så konstigt att du tyckler det är kallt....;) 😉 Här uppe i "Norrland" är det 10+ o underbart höstväder!!! 😉
Tur att jag bara springer i bebyggt område, hade aldrig vågat mig ut om jag visste
Såg att du bodde på Skåneslätten, el kanske skogen ;)?, inte så konstigt att du tyckler det är kallt....;) 😉 Här uppe i "Norrland" är det 10+ o underbart höstväder!!! 😉
Tur att jag bara springer i bebyggt område, hade aldrig vågat mig ut om jag visste