Quote from Guest on 29 June 2011, 15:24- Det finns inte en positiv effekt med det.
- Du återhämtar dig inte och får inte någon kompensation för slitet.
- Du är mer skadebenägen då kroppen inte kan återhämta sig.
- Du mår dåligt och är i allmänt dåligt slag.
- Det tar längre tid innan du b
- Det finns inte en positiv effekt med det.
- Du återhämtar dig inte och får inte någon kompensation för slitet.
- Du är mer skadebenägen då kroppen inte kan återhämta sig.
- Du mår dåligt och är i allmänt dåligt slag.
- Det tar längre tid innan du b
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:34Håller i princip med dig Oskar:
Problemet är dock att man måste definiera: När är man sjuk?
Lite rinnsnuva? rethosta? allmänt hängig? ont i magen? osvBlir då betydligt knepigare...
Håller i princip med dig Oskar:
Problemet är dock att man måste definiera: När är man sjuk?
Lite rinnsnuva? rethosta? allmänt hängig? ont i magen? osv
Blir då betydligt knepigare...
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:40Allt det där är ju iofs symptom på att kroppen har något för sig, då kanske den ska få göra det i fred?
Allt det där är ju iofs symptom på att kroppen har något för sig, då kanske den ska få göra det i fred?
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:41Halsont, hosta, feber, hängig. Alltså förkylningssymtom. Jag tycker det är ganska lätt att avgöra om man är lite snorig eller om man är sjuk. Är man sjuk så är man inte bara snorig utan hängig i allmänhet. Det kan även vara läge att titta på pulsen om man
Halsont, hosta, feber, hängig. Alltså förkylningssymtom. Jag tycker det är ganska lätt att avgöra om man är lite snorig eller om man är sjuk. Är man sjuk så är man inte bara snorig utan hängig i allmänhet. Det kan även vara läge att titta på pulsen om man
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:41Tumregel: Om man funderar på om man är för sjuk för att träna, är man förmodligen för sjuk för att träna.
Tumregel: Om man funderar på om man är för sjuk för att träna, är man förmodligen för sjuk för att träna.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 15:48För mig fungerar vilopulsen bra som mätare, den skvallrar om begynnande överträningssymptom också (långt innan andra symptom hinner dyka upp och ställa till det) och inte bara annalkande sjukdom. en extra vilodag i god tid kan ställa mycket tillrätta inna
För mig fungerar vilopulsen bra som mätare, den skvallrar om begynnande överträningssymptom också (långt innan andra symptom hinner dyka upp och ställa till det) och inte bara annalkande sjukdom. en extra vilodag i god tid kan ställa mycket tillrätta inna
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 16:03Räknas aktiv vila? Tex en promenad?
Jag fick inte ligga och dra mig efter operation. Upp och hoppa sa de åt mig. Det var tydligen lättare att få infektioner om man låg still.
Räknas aktiv vila? Tex en promenad?
Jag fick inte ligga och dra mig efter operation. Upp och hoppa sa de åt mig. Det var tydligen lättare att få infektioner om man låg still.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 16:06Det är lurigare än så.
Jag fick ont i benen, vilade några år och försökte igen. Fortfarande ont. Fick rådet att köra ändå, och stretcha när det gjorde ont. Nu, inga problem.
Förförra vintern hade jag ont i halsen 7 veckor, kände mig varken frisk eller k
Det är lurigare än så.
Jag fick ont i benen, vilade några år och försökte igen. Fortfarande ont. Fick rådet att köra ändå, och stretcha när det gjorde ont. Nu, inga problem.
Förförra vintern hade jag ont i halsen 7 veckor, kände mig varken frisk eller k
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 16:15Vissa är känsligare än andra.
Vissa är känsligare än andra.
Quote from Funbeat user on 29 June 2011, 16:19Håller inte med.
Genom åren har jag träffat 100.000 tals löpare.
Pratat med 10.000 -tals.Givetvis skall man vara försiktig med sjukdomar + skador.
Om jag tar ett snitt av de som stoppat och de som tränat varligt
så har de som tränat varligt
förl
Håller inte med.
Genom åren har jag träffat 100.000 tals löpare.
Pratat med 10.000 -tals.
Givetvis skall man vara försiktig med sjukdomar + skador.
Om jag tar ett snitt av de som stoppat och de som tränat varligt
så har de som tränat varligt
förl