Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har haft cancer två gånger och träningen före, under och efter sjukdomsperioderna har defintivt hjälpt mig.

Är hjärnskadad efter trafikolycka och opererad i hjärnan och hjärnhinnorna. Många gånger. Det som skilde mig från döden var, vältränad. Ibland får man bli glad för sin löpning trots att man är rätt värdelös...

18 år gammal fick jag samtidigt polio + hjärnhinneinflammation + gulsot. Feber över max.
Hjärtat stannade 3 gånger en helg.

Då var jag väldigt vältränad.
Det räddade mig.

Om jag hade lyssnat på - Du måste vila dig frisk - då hade jag ej levt nu.

Den ena värre än den andra...

Krister>> Jag har aldrig nämnt att jag ej påstått att man kan träna vid sjukdomar som inte har med virus och bakterier att göra. Det farliga är att infektionen (bakterie och virus) kan sätta sig på andra stället och göra att

Oskar. Jag har ulcerös colit som är en kronisk infektion i tarmarna. Enligt dig borde jag alltså inte träna mer under resten av mitt liv?

Det är för enkelt att påstå att man inte ska träna om man är sjuk eller har en infektion. Det beror på vilken sjukdo

Oskar. Vad då den ena värre än den andra?

Den ene - jag - säger som Krister - ont i halsen, då totalvilar man.
I övrigt förstår jag inte varför man ej kan träna lugnt med väldigt låg puls.

Min max. puls är fortfarande >200.

Så vad är då farligt med

"Ont i halsen, då totalvilar man"

Jadu, då blir det inte mycket tränat för vi som har allergier som kan ge ont i halsen. Det duger inte att vila 6-8 veckor i streck bara för att. Ja, om man vill bli bättre alltså.

Är man klart sjuk 8 dagar om året, och

Magnus.
När jag insåg att långa, långsamma pass stärkte immunförsvaret så försvann nästan helt typ förkylningar.

Om man har en kronisk sjukdom typ cancer eller halsont då finns mediciner som hjälper.

Klart det finns mediciner. Mot allergi finns det bra mediciner vars bieffekt är torr hals och därmed lite ont.

Därför är det ganska dumt att ha som generell regel att man inte skall springa med ont i halsen.

Ursäkta K-G det uttalandet var inte uttänkt och föll bara ur mig.

Krister>> Du har helt rätt, min definition på bakterie/virus-infektion håller inte och jag måste vara mer tydlig. Som du redan antydde så menar jag halsinfektioner och andra typer av icke