Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Oskar, har du något bra tips för att avgöra om halsont kommer från bakterier, virus eller allergiska problem? Jag tycker det är svårt i alla fall.

Det svåra är inte att låta bli att träna när man är sjuk/skadad och vila är det bästa. Det svåra är att vet

Magnus>>

Tyvärr inte... Jag hade gärna haft 🙂

Vet inte hur bra pulsmätning kan vara till hjälp?

Du brukar inte ha andra symtomer samtidigt likt feber/hängig/rinnsnuva/hosta etc?

Jag håller med Krister! Väl skrivet och resonerat.

Vad gäller "allergihalsont" som jag själv nu har så är det fortsatt träning men med "allergimedicindoping" innan som gäller.....

@Krister är ulcerös colit en kronisk infektion i tarmarna eller en kronisk inflammation, eller kanske tom båda?

Det är en inflammation.

Samma som min egen kompis genom livet...morbus chron.
Sen tänkte jag lite på vad jag hör av många läkare genom livet..."Att röra på sig påskyndar alltid läkningen..." Träning kan väl åxå vara att "röra på sig"..??????..
Har jag hög feber en dag så finns d

edit: missförstod Evelys fråga så mitt inlägg ströks.

Förr var alla lite hårdare och lite dummare skrev Oskar.
Må så vara, men just att bära sig dumt åt med sjukdom var nog inte så vanligt förr.
Varför?
Tror att tack vare att vi visste så lite så fick varningar ett bra genomslag.

I dag regnar det varning

Det är visst farligt att missförstå Evely 😉

Såvitt jag förstå så var det orienteerare på 90talet som fick hjärtmuskelinflammation när de tränade med feber. Teorin var att när man var sjuk skulle man ge kroppen vad den tålde sen blev man antingen frisk eller sämre fort. Hur som helst gick sjukdomen