Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 15:15Vi ska kanske hitta tillbaka till det internationella perspektivet? Alltså varför det ser ut som om Sverige tappat de senaste årtiondena relativt andra länder som USA, Spanien, Italien, Storbritannien o Portugal som åtminsone lyckats hålla uppe en maraton
Vi ska kanske hitta tillbaka till det internationella perspektivet? Alltså varför det ser ut som om Sverige tappat de senaste årtiondena relativt andra länder som USA, Spanien, Italien, Storbritannien o Portugal som åtminsone lyckats hålla uppe en maraton
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 16:18Ett svar på direkten är ju att jämföra folkmängden.
Ett svar på direkten är ju att jämföra folkmängden.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 16:26Klimatet?
Klimatet?
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 16:35En etiopier får springa till skolan och en svensk blir körd till skolan av föräldrarna.
En etiopier får springa till skolan och en svensk blir körd till skolan av föräldrarna.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 16:51Pkt 4 enligt min uppräkn ovan alltså.
Pkt 4 enligt min uppräkn ovan alltså.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 17:11Jag var noga med att inkludera ordet "relativt". Jämförbart stora länder som Polen, Portugal, Finland ser ju ut att kunna hålla uppe nivån på sin maratonelit så att de oftast har en eller två löpare med i de stora mästerskapen. De har kanske starkare trad
Jag var noga med att inkludera ordet "relativt". Jämförbart stora länder som Polen, Portugal, Finland ser ju ut att kunna hålla uppe nivån på sin maratonelit så att de oftast har en eller två löpare med i de stora mästerskapen. De har kanske starkare trad
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 17:17En parentes bara, men Polen har 4 ggr så stor befolkning som Sverige.
En parentes bara, men Polen har 4 ggr så stor befolkning som Sverige.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 17:22Ja, Polen kom jag på i efterhand var väl ingen storleksmässigt bra jämförelse. Det borde jag veta som är där nån gång i månaden.
Ja, Polen kom jag på i efterhand var väl ingen storleksmässigt bra jämförelse. Det borde jag veta som är där nån gång i månaden.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 17:25Vi har många polskor o polacker i sverige.
Vi har många polskor o polacker i sverige.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 19:19Micke; Jag förstår vad du menar, men ändå inte...
i portugals fall skulle jag säga klimatet och bnp...
Micke; Jag förstår vad du menar, men ändå inte...
i portugals fall skulle jag säga klimatet och bnp...