Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:17Ja.
Ja.
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:19Vad har han för bästa tid på maran och vid vilken ålder?
Vad har han för bästa tid på maran och vid vilken ålder?
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:202:18:38 1981 Boston Marathon
Hur gammal har jag inte den blekaste om, jag vet inte vad karl är nu ens 🙂
2:18:38 1981 Boston Marathon
Hur gammal har jag inte den blekaste om, jag vet inte vad karl är nu ens 🙂
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:24Han sprang sin första mara som 16-åring vet jag. Och om jag inte minns fel var minst en av hans grabbar rätt duktig också trots att pågen inte var 18 fyllda 🙂
Han sprang sin första mara som 16-åring vet jag. Och om jag inte minns fel var minst en av hans grabbar rätt duktig också trots att pågen inte var 18 fyllda 🙂
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:24Jag har en bok eller häfte som har några år på nacken nu. I den säger författarna, Gärderud och någon mer, att elitlöpare inte bör satsa på marathon förrän man gjort sub 30min på milen. Tror inte detta råd gäller nu för tiden 🙂
Jag har en bok eller häfte som har några år på nacken nu. I den säger författarna, Gärderud och någon mer, att elitlöpare inte bör satsa på marathon förrän man gjort sub 30min på milen. Tror inte detta råd gäller nu för tiden 🙂
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:26Född 1956 och sprang sin första mara som 16-åring.
Född 1956 och sprang sin första mara som 16-åring.
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:29Så han borde ha varit 25 när han sprang i Boston om jag inte räknat fel?
Så han borde ha varit 25 när han sprang i Boston om jag inte räknat fel?
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 21:30Om vi pratar om riktig världselitnivå så kan jag faktiskt tänka mig att Gärderuds råd är hyfsat giltigt än idag.
Om vi pratar om riktig världselitnivå så kan jag faktiskt tänka mig att Gärderuds råd är hyfsat giltigt än idag.
Quote from Håkan Öhling on 25 January 2009, 22:24Jag tror att detta med ålder och marathon beror på den enorma mentala styrka det kräver. Yngre orkar inte hålla igång så länge mentalt. Det gör kanske ondare att springa 800, men smärtan är iaf kort!
Jag tror att detta med ålder och marathon beror på den enorma mentala styrka det kräver. Yngre orkar inte hålla igång så länge mentalt. Det gör kanske ondare att springa 800, men smärtan är iaf kort!
Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 22:28Intressant diskussion. Jag tror att det även finns en ekonomisk aspekt i detta, för att nå världstoppen i löpning krävs en enorm uppoffring i många år. Höghöjdsläger och andra lägger under vår dåliga årstid sliter stora hål i redan tomma plånböcker. I sve
Intressant diskussion. Jag tror att det även finns en ekonomisk aspekt i detta, för att nå världstoppen i löpning krävs en enorm uppoffring i många år. Höghöjdsläger och andra lägger under vår dåliga årstid sliter stora hål i redan tomma plånböcker. I sve