Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tycker verkligen alla att det är tråkigt? För mig är det självklart med hård träning och att det inte alltid är det roligaste som finns. Resultatet är däremot roligt.

Uppmuntrade du din son till att se det på lite längre sikt än ett pass åt gången?

Låg

Vi försökte givetvis peppa honom att fortsätta men barnen har alltid haft beslutet själva. Riktig hårdträning i form av olika isövningar hade inga däremot något problem med.

Jag tycker det är ok med ganska hård träning för barn. En del gillar det. Det bästa är att det finns flera grupper - någon som kör hårdare och någon som kör lättare och att barnen kan välja.

Jag tycker inte det är ok att man inte accepterar att barnen hå

Kanske saknas bra förebilder inom konditionsidrotter? Mediaintresset är ju minimalt och att de som får uppmärksamhet, ex.vis Gustav Larsson berättar om hur mycket lidande det innebär håller väl snarare oinvigda borta.

Ang. pushiga föräldrar: Jag menade i

Jag "håller med" Krister på mitt eget sätt. Varför tror alla tränare i hockey/fotboll att man blir bättre hockey/fotbollsspelare av att jogga omkring hela tiden. Att jogga omkring i skogen gör dig till bättre löpare inte bättre hockeyspelare 😉

Tja jag vet faktiskt inte.!?...har ju en massa utbildningar å så vad gäller barns utveckling (leg Psykolog) å så har jag ju tränat första-gångs-löpare i ett antal år. Föräldrarnas inverkan är en sak för sig det ska man naturligtvis ha i åtanke...men absol

> Varför tror alla tränare i hockey/fotboll att man blir bättre hockey/fotbollsspelare av att jogga omkring hela tiden.

Tja, du kan väl fråga Guus Hiddink. Han har en anständig CV.

Det normala bland marathonlöpare på elitnivå är väl att de har börjat med att satsa på kortare sträckor och gått över till marathon förhållandevis sent (i motsats till motionärer som oftast vill börja springa så långt som möjligt så snart som möjligt). De

>en etablerad åsikt att ungdomar inte ska springa för långt.

Ta upp den tanken med Rune Larsson, han har en hel del intressant att säga om det 🙂

Har Rune Larsson varit maratonlöpare?