Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Så tycker jag med Torbjörn.

Krister, tycker du verkligen att en 12-åring är "en liten kille"?

Då har din tolvåring tid att springa en mil istället för hockeyträning.
Det blir billigare också.

Först ser ni att sveriges bäste maratonlöpare nånsin inte började specialicera sig förrän som vuxen, (o Musse som 15-16 åring) o sen tror ni att bristen på maratonelit beror på att 10-12 åringar inte vill specialicera sig? Nån mer än jag som inte riktigt

tror också som många andra sagt att föräldrar spelar stor roll. Själv växte jag upp med utförsåkning, och de som jag tävlade med som nu tillhör världseliten hade definitivt oftare pushiga föräldrar. Sen fanns det ju såklart de som inte ville det tillräckl

Nu har jag inte koll på de bästa maratonlöparna men ingen satsar väl som barn/ungdom att bli bra i maraton. Att satsa på 3000 meter - 10000 meter som ung verkar ju optimalt. D.v.s. Mustafas variant.

Men även orientering är bra. Dock verkar inga skidåkar

Laurent Jalabert sprang senaste Raid de la Réunion, fast han satsar nog mest på triathlon.
Vanlig marathon tycker han nog egentligen är lite mjäkigt fast han sprang ju NYC Marathon 2005 på 2:55.

Av vilken anledning skulle cyklister bli löpare?
Det är snarare löpare som kommer till cykel när deras leder är slut.
Ytterst få cyklister blir triathleter.
Har "man" tränat cykel och fått resultat där så lägger "man" av eller återkommer i veteranklasser

Jack o Torbjörn: Tycker ni det är vettigt att först träna 1,5 timme hård hockeyträning, direkt därefter 5 km löpträning, 3 gånger i veckan. Är det en vettig träningsuplägg för barn/ungdomar eller är det bara ett sätt att döda intresset?

Som ett litet til

Ishockeyspelare har noll uthållighet fast bra mjölksyratållighet.
Christer Ohlsson(Leksand) började med cykel för några år sedan.
I en artikel i Cykelnytt berättade han om när hans drygt sextioårige svärfar körde slut på Christer under ett 1-1½ timmespass

Och?