Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Micke, jag säger bara Sanna Kallur. Världsrekord inomhus. Citat "Vid 8 års ålder började jag med gymnastik som upptog större delen av min tid tills dess att jag var 15 år" Ha!

Kolla upp 9 andra.

Springer hon marathon?

Var funktionär på en ungdomstävling i friidrott idag, och jag märkte att "rundbanelöpningen" hade en förvånansvärt låg status. T.ex så kommenterade speakern (ung kille) löpningarna väldigt lite, till förmån för kula, höjd och längdhopp. För visst är det v

Nr 2 Jenny Kallur.

David, världselit i marathon och svensk? Har sådan funnits?

Ståhl är väl den enda i historisk tid och blev fyra på ett OS?

eller har vi lämnat långdistansdiskussion och letar barnstjärnor.

Och Ståhl var väl orienterare fram tills vuxen ålder, om jag minns rätt?

Lite material att utgå ifrån. Alla 26st Svenska Friidrottare som startat i OS under 2000-talet. Vilka var aktiva redan som 12-13åringar (eller tidigare) och vilka var duktiga redan då?

Carolina Klüft
Stefan Holm
Christian Olsson
Kajsa Bergqvist
Susanna K

David, det jag inte tror på är det som Micke skriver att för att blir riktigt bra måste man vara stjärna redan som 10-12 åring. För att tala ishockey, är du inte stjärna i TV-pucken kan du glömma att bli en stjärna som vuxen. Eller friidrott, har du inte

Om vi går tillbaka till långdistansdiskussionen så är alltså inte Sverige det goda exemplet. Den jämförelse jag gjorde med andra, för vårt land mer framgångsrika, sporter, var för att öka infallsvinklarna. Jag gör inte anspråk på att sitta inne med förkl