Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Leif är något på spåret tror jag. Vi är ofta så rädda för att utsätta barnen för en konkurrenssituation, för den som förlorar kan ju bli ledsen. Men på det viset fostrar man inga vinnare heller.

Ett tips: kolla gamla resultatlistor från Lilla lidingöloppet - de finns på nätet och är sökbrara.
När jag var 8 eller 9 år vanns tjejklassen i min åldersgrupp av Anna-Karin Strömstedt (idag längdskidåkar-elit) före Ida Nilsson (inte helt säker på att det

Szalkai började med långdistans sent, Midde Hamrin spelade basket, Meeri Bodelid tror jag åkte skidor, Mustafa Mohammed började löpa allvarligt i mellersta tonåren ... .

Är det inte troligare att bristen på svensk långlöpning i världsklass delvis beror p

Yepp, och det är nog så att det inte finns något enkelt svar. Det är inte pulsklockornas eller datorernas fel. Det är inte heller friidrottsklubbarnas fel. Inte heller den dåliga massmediabevakningens fel. Eller Kenyanernas fel.

Men vad vi på Funbeat sk

Idag sållar man som nån nyss skrev ut talanger för tidigt. Man gör elitsatsningar på ett urval som råkar komma lagom i puberteten, men missar många av dem som skulle kunna bli bra långt senare.

OK, då har vi kommit fram till att vi i Sverige som vanligt gör allt rätt. Vi är helt felfria. Vi är ett föredömme för samtliga andra nationer. De som är emot oss är att beklaga. All kritik emot våra metoder är orättvis. Vi har världens bästa ledare och t

Så måste det vara, vi har inte marginalerna på vår sida helt enkelt. Bollen rullar inte vår väg, och bortdömda av korrupta domare blir vi också.

Micke,

det är tyvärr till stor del som du vill ha det och inte som jag skulle vilja ha det, även om det finns klubbar som satsar på bredd.

Min dotter la av med fotboll när hon var 10 eftersom hon inte fick spela match om hon hade missat en av veckans tr

Håller med Börje. Min 12-åring la av med hockeyn bl.a. för att de måste springa 5 km efter varje ispass. Det är ju så JÄTTEBRA med kondition. Skitsnack tycker jag. Hur kul är det att springa i ett motionsspår i mörker och regn efter att ha tränat sig tröt

Ni är allt lite söta... Först frågar ni er varför vi inte får fram någon elit. Sen när det kommer till era barn ska de inte behöva träna hårt, för då blir de jättetrötta. Kanske det finns en koppling...?