Quote from Funbeat user on 25 January 2009, 22:31Så du tror att idrottare hade bättre ekonomi för trettio år sedan?
Så du tror att idrottare hade bättre ekonomi för trettio år sedan?
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 00:20>> Varför tror alla tränare i hockey/fotboll att man blir bättre hockey/fotbollsspelare av att jogga omkring hela tiden.
>Tja, du kan väl fråga Guus Hiddink. Han har en anständig CV.
Jag hittade en intervju med Raymond Verheijen som sköter fysträningen
>> Varför tror alla tränare i hockey/fotboll att man blir bättre hockey/fotbollsspelare av att jogga omkring hela tiden.
>Tja, du kan väl fråga Guus Hiddink. Han har en anständig CV.
Jag hittade en intervju med Raymond Verheijen som sköter fysträningen
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 07:57Jag tror att man ofta glömmer en viktig aspekt angående gemenskap när det gäller "ensamsporter". Visst är man ensam när man presterar, men det är väldigt viktigt att man har jämnåriga omkring sig som ingår i samma grupp och som tränar samma gren. I alla f
Jag tror att man ofta glömmer en viktig aspekt angående gemenskap när det gäller "ensamsporter". Visst är man ensam när man presterar, men det är väldigt viktigt att man har jämnåriga omkring sig som ingår i samma grupp och som tränar samma gren. I alla f
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 08:41Mina erfarenheter från Orienteringen stödjer till fullo det som G-man säger.
Mina erfarenheter från Orienteringen stödjer till fullo det som G-man säger.
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 08:48Som nån annan skrev: Jag tror mängden höghöjdsträning och annat dyrt specialfixande var väldigt liten för de svenska löpare som var så snabba på 70-talet. Möjligen togs de en del dopingpreparat för att tåla träningen?
Som nån annan skrev: Jag tror mängden höghöjdsträning och annat dyrt specialfixande var väldigt liten för de svenska löpare som var så snabba på 70-talet. Möjligen togs de en del dopingpreparat för att tåla träningen?
Quote from Elias Engqvist on 26 January 2009, 09:40Krister: Nä, jag tycker att dom skulle ha löpträningen först och sen hockey-träningen!
Edit: Oj, jag hade visst missat en sida!
Krister: Nä, jag tycker att dom skulle ha löpträningen först och sen hockey-träningen!
Edit: Oj, jag hade visst missat en sida!
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 09:42Oj Christer, har du varit insnöad i helgen 🙂
Oj Christer, har du varit insnöad i helgen 🙂
Quote from Elias Engqvist on 26 January 2009, 09:43Mja, lite insnöad är jag väl alltid 🙂
Bor i dalarna, jobbar i stockholm precis som du tror jag visst?
Mja, lite insnöad är jag väl alltid 🙂
Bor i dalarna, jobbar i stockholm precis som du tror jag visst?
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 10:15Finland var tidigare känt för sina duktiga långdistanslöpare, men numera är det mycket tunnsått med dem - en delorsak tror jag faktiskt är att träningen är alltför jobbig och alltför ensam...
Vår bästa marathonlöpare idag, ålänningen Janne Holmén, börjad
Finland var tidigare känt för sina duktiga långdistanslöpare, men numera är det mycket tunnsått med dem - en delorsak tror jag faktiskt är att träningen är alltför jobbig och alltför ensam...
Vår bästa marathonlöpare idag, ålänningen Janne Holmén, börjad
Quote from Funbeat user on 26 January 2009, 10:31Christer: Löpning först som uppvärmning i ca 20 min var helt OK för min grabb. Däremot att springa 5 km efter 1,5 tim isträning då han hade kört skiten ur benen kändes pest. Lättare löpning efteråt för att få bort mjölksyra och jogga ner var däremot OK.
Christer: Löpning först som uppvärmning i ca 20 min var helt OK för min grabb. Däremot att springa 5 km efter 1,5 tim isträning då han hade kört skiten ur benen kändes pest. Lättare löpning efteråt för att få bort mjölksyra och jogga ner var däremot OK.