Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Glöm det där med pengar. Det har ingen betydelse tror jag. Man kan inte träna hårt med pengar som enda mål. Det ger ingen världsstjärna.

Exempel: En simmare som var med på OS förra året hade slutat skolan men kunde inte få något jobb (svårt med tävlinga

På den tiden vår elit var bättre internationellt sett var vi m e m det rikaste landet i världen, så det sambandet borde väl snarare peka åt andra hållet?

De här förklaringarna att vi har det för bra, har blivit latare, mer TV-tittande o liknande köper jag inte. Det skulle i så fall slå över de flesta idrotter. Sverige är ju egentligen fortsättningsvis ett framgångsrikt idrottsland. Speciellt i förhållande

Vi pratar om konditionsidrotter som fodrar stora mängder träning i ur o skur.
Inte innebandy.

Vi fick två os-medaljer i cykel och ligger bra till i längdskidor, brukar ta medaljer i kanot. Så att vi skulle ha mentala elel rkulturella svårigheter till konditionsidrotter i stort känns inte så troligt.

Det man kan ställa sig frågande till är hur de västerländska cyklisterna och längdskidåkarna skulle klara sig om dom blev konkurrensutsatta från Afrika... Inte för att det lär hända. Kanot samma sak. Alla dessa sporter är prylsporter. Samt ett visst beroe

De har kanoter i Afrika.

Cyklar också när jag tänker efter.

Tour de Bukina Fasso är en fin tävling med oväntade inslag.

Afrika har redan några duktiga cyklister:

http://www.theafricancyclist.com/home.html

Kenyaner är det dessutom. Kommer de lyckas? Det är frågan..