Quote from Håkan Öhling on 27 January 2009, 11:57Glöm det där med pengar. Det har ingen betydelse tror jag. Man kan inte träna hårt med pengar som enda mål. Det ger ingen världsstjärna.
Exempel: En simmare som var med på OS förra året hade slutat skolan men kunde inte få något jobb (svårt med tävlinga
Glöm det där med pengar. Det har ingen betydelse tror jag. Man kan inte träna hårt med pengar som enda mål. Det ger ingen världsstjärna.
Exempel: En simmare som var med på OS förra året hade slutat skolan men kunde inte få något jobb (svårt med tävlinga
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 13:13På den tiden vår elit var bättre internationellt sett var vi m e m det rikaste landet i världen, så det sambandet borde väl snarare peka åt andra hållet?
På den tiden vår elit var bättre internationellt sett var vi m e m det rikaste landet i världen, så det sambandet borde väl snarare peka åt andra hållet?
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 13:33De här förklaringarna att vi har det för bra, har blivit latare, mer TV-tittande o liknande köper jag inte. Det skulle i så fall slå över de flesta idrotter. Sverige är ju egentligen fortsättningsvis ett framgångsrikt idrottsland. Speciellt i förhållande
De här förklaringarna att vi har det för bra, har blivit latare, mer TV-tittande o liknande köper jag inte. Det skulle i så fall slå över de flesta idrotter. Sverige är ju egentligen fortsättningsvis ett framgångsrikt idrottsland. Speciellt i förhållande
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 15:13Vi pratar om konditionsidrotter som fodrar stora mängder träning i ur o skur.
Inte innebandy.
Vi pratar om konditionsidrotter som fodrar stora mängder träning i ur o skur.
Inte innebandy.
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 15:28Vi fick två os-medaljer i cykel och ligger bra till i längdskidor, brukar ta medaljer i kanot. Så att vi skulle ha mentala elel rkulturella svårigheter till konditionsidrotter i stort känns inte så troligt.
Vi fick två os-medaljer i cykel och ligger bra till i längdskidor, brukar ta medaljer i kanot. Så att vi skulle ha mentala elel rkulturella svårigheter till konditionsidrotter i stort känns inte så troligt.
Quote from Jonny Persson on 27 January 2009, 15:31Det man kan ställa sig frågande till är hur de västerländska cyklisterna och längdskidåkarna skulle klara sig om dom blev konkurrensutsatta från Afrika... Inte för att det lär hända. Kanot samma sak. Alla dessa sporter är prylsporter. Samt ett visst beroe
Det man kan ställa sig frågande till är hur de västerländska cyklisterna och längdskidåkarna skulle klara sig om dom blev konkurrensutsatta från Afrika... Inte för att det lär hända. Kanot samma sak. Alla dessa sporter är prylsporter. Samt ett visst beroe
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 15:36De har kanoter i Afrika.
De har kanoter i Afrika.
Quote from Jonny Persson on 27 January 2009, 15:38Cyklar också när jag tänker efter.
Cyklar också när jag tänker efter.
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 15:43Tour de Bukina Fasso är en fin tävling med oväntade inslag.
Tour de Bukina Fasso är en fin tävling med oväntade inslag.
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 16:21Afrika har redan några duktiga cyklister:
http://www.theafricancyclist.com/home.html
Kenyaner är det dessutom. Kommer de lyckas? Det är frågan..
Afrika har redan några duktiga cyklister:
http://www.theafricancyclist.com/home.html
Kenyaner är det dessutom. Kommer de lyckas? Det är frågan..