Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 19:40Nåja, Micke, när det är en förstasides-nyhet på AftonPressen.se att Henke har dykt upp på en träning så vete tusan. Konditionsidrottarna, löpare och skidåkare tar en veckas uppehåll per år. Våra ishockey-proffs åker hem och spelar golf hela sommaren.
PS D
Nåja, Micke, när det är en förstasides-nyhet på AftonPressen.se att Henke har dykt upp på en träning så vete tusan. Konditionsidrottarna, löpare och skidåkare tar en veckas uppehåll per år. Våra ishockey-proffs åker hem och spelar golf hela sommaren.
PS D
Quote from Funbeat user on 27 January 2009, 19:44NHLspelarna kanske räknar in sin restid som träning. De spelar faktiskt 8o matcher.
Proffscyklister tävlar mellan 120-180 dagar om året.
NHLspelarna kanske räknar in sin restid som träning. De spelar faktiskt 8o matcher.
Proffscyklister tävlar mellan 120-180 dagar om året.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 11:27Javisst spelar hockeyspelare golf under sommaren plus att de kör två pass om dagen med styrke och konditionsträning.
Javisst spelar hockeyspelare golf under sommaren plus att de kör två pass om dagen med styrke och konditionsträning.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 12:10Jaha?
NHL-spelare får inte ens dopingtestas i Sverige. Det verkar ju vettigt.
Jaha?
NHL-spelare får inte ens dopingtestas i Sverige. Det verkar ju vettigt.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:20Kolla upp våra NHL-spelares historia. Hur mycket tränade de innan de kom dit? Hur många av landets hockeybegåvningar når NHL? (ungefär som att vinna 1 mille på Triss skulle jag säga). Hur många hockeygymnasium har vi i landet? Hur många går där? Hur mycke
Kolla upp våra NHL-spelares historia. Hur mycket tränade de innan de kom dit? Hur många av landets hockeybegåvningar når NHL? (ungefär som att vinna 1 mille på Triss skulle jag säga). Hur många hockeygymnasium har vi i landet? Hur många går där? Hur mycke
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:27De tränar inga tusen timmar om året, frågan är om de kommer över sjuhundra?
Kalla Ligger numera på runt sjuhundra.
De tränar inga tusen timmar om året, frågan är om de kommer över sjuhundra?
Kalla Ligger numera på runt sjuhundra.
Quote from Håkan Öhling on 28 January 2009, 22:29Hockeyspelare brukar väl räkna teori och samling som en del av träningen också?
Hockeyspelare brukar väl räkna teori och samling som en del av träningen också?
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:37Jag fattar inte vart du vill komma David. Varför är det alltid så att det är antalet träningstimmar som är allena saliggörande?
I uthållighetsidrotter är det kanske så men jag tycker inte alls att det är konstigt att tex hockeyspelare tränar på ett anna
Jag fattar inte vart du vill komma David. Varför är det alltid så att det är antalet träningstimmar som är allena saliggörande?
I uthållighetsidrotter är det kanske så men jag tycker inte alls att det är konstigt att tex hockeyspelare tränar på ett anna
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:38Jag tittade precis på en 18-19 årig landslagstjejs (i skidor) dagbok.
Hon har 500 timmar senaste året.
Jag tittade precis på en 18-19 årig landslagstjejs (i skidor) dagbok.
Hon har 500 timmar senaste året.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:41Jag har inte sagt något om deras golf!
Det var någon annan.Däremot så ser jag ofta Hif:s träning när jag cyklar förbi Olympia.
De samlas vid tio och avslutar med lunch.
Jag har inte sagt något om deras golf!
Det var någon annan.
Däremot så ser jag ofta Hif:s träning när jag cyklar förbi Olympia.
De samlas vid tio och avslutar med lunch.