Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:50Ouch David, sorry.
Mitt fel. Jag läste det som att du kommenterade golfen.
Frågan kvarstår dock. Varför är det så oerhört viktigt hur många timmar som läggs ner på ett år på träning? Jag tror tex inte att Rögle hade presterat bättre med fler fys- och/el
Ouch David, sorry.
Mitt fel. Jag läste det som att du kommenterade golfen.
Frågan kvarstår dock. Varför är det så oerhört viktigt hur många timmar som läggs ner på ett år på träning? Jag tror tex inte att Rögle hade presterat bättre med fler fys- och/el
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 22:57Jag anser att ren grundkondition och styrka förhindrar många skador som ofta uppstår av bristande koncentration o trötthet.
Det är väsentligt i all idrott med kroppskontakt.Att lagidrotterna har en del att lära sig av individuella idrotter är tydligt.
M
Jag anser att ren grundkondition och styrka förhindrar många skador som ofta uppstår av bristande koncentration o trötthet.
Det är väsentligt i all idrott med kroppskontakt.
Att lagidrotterna har en del att lära sig av individuella idrotter är tydligt.
M
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:01I likhet med mig kanske ni såg Anders Gärderud häromkvällen på TV. Han sa att att han sprang minst 20 mil i veckan när han var aktiv. Han menade att hans träning kom upp i motsvarande ett maraton ggr 5 dar i veckan. Dagens friidrottare var chockade av den
I likhet med mig kanske ni såg Anders Gärderud häromkvällen på TV. Han sa att att han sprang minst 20 mil i veckan när han var aktiv. Han menade att hans träning kom upp i motsvarande ett maraton ggr 5 dar i veckan. Dagens friidrottare var chockade av den
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:07Är det därför fetman breder ut sig i skolåldern? De studerar taktik och teknik.
Är det därför fetman breder ut sig i skolåldern? De studerar taktik och teknik.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:11Fast de som tränar blir ju inte feta.
Snarare tror jag att det börjar bli alltmer uppdelat. En del av barnen tränar inte alls utan sitter mest still. Den andra delen tränar rätt mycket och är även rörligare utanför träningstid.
Fast de som tränar blir ju inte feta.
Snarare tror jag att det börjar bli alltmer uppdelat. En del av barnen tränar inte alls utan sitter mest still. Den andra delen tränar rätt mycket och är även rörligare utanför träningstid.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:17Faktum är att på just den punkten om fetma bland skolungdomar kan jag ge ett besked eftersom jag deltar som skolrådsdelegat i faktainsamlingen: Det är inte de idrottande ungdomarna som blir färre eller "fetare". Det är de inaktiva som blir allt överviktig
Faktum är att på just den punkten om fetma bland skolungdomar kan jag ge ett besked eftersom jag deltar som skolrådsdelegat i faktainsamlingen: Det är inte de idrottande ungdomarna som blir färre eller "fetare". Det är de inaktiva som blir allt överviktig
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:19Det håller jag inte med om. Idag ska allt göras i organiserad form och helst i föreningar.
Det finns nästan inga ungar som sparkar boll på gårdar, lekplatser eller i parker numera.
Det håller jag inte med om. Idag ska allt göras i organiserad form och helst i föreningar.
Det finns nästan inga ungar som sparkar boll på gårdar, lekplatser eller i parker numera.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:22Det finns fullt av ungar som åker inlines och skateboard. Här där jag bor spelas det definitivt fotboll men det är kanske inte så på andra ställen.
Det finns fullt av ungar som åker inlines och skateboard. Här där jag bor spelas det definitivt fotboll men det är kanske inte så på andra ställen.
Quote from ellen olsson on 28 January 2009, 23:24Vi gjorde nästan ingenting i organiserad form men vi höll ofta igång 12 timmar om dagen.
Vi gjorde nästan ingenting i organiserad form men vi höll ofta igång 12 timmar om dagen.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:26Jag ser hyresområdena i Helsingborg och det är ganska avslaget.
HIF halverar sina ungdomslag varje år efter P12 och sedan kräver de att de bästa i småklubbarna går över till HIF.
Det innebär att väldigt många tonåringar hittar andra fritidsintressen(på Kn
Jag ser hyresområdena i Helsingborg och det är ganska avslaget.
HIF halverar sina ungdomslag varje år efter P12 och sedan kräver de att de bästa i småklubbarna går över till HIF.
Det innebär att väldigt många tonåringar hittar andra fritidsintressen(på Kn