Quote from Elias Engqvist on 28 January 2009, 23:41Halli-hallå-låt-bollen-gå lekte vi med tjejerna - annars var det fotboll, brännboll, hockey och skidåkning eller allmänt kutande i skogen som gällde. Alltid oorganiserat! Det var bara dom riktigt duktiga som var med i nån klubb! (Jag var med i vargungarn
Halli-hallå-låt-bollen-gå lekte vi med tjejerna - annars var det fotboll, brännboll, hockey och skidåkning eller allmänt kutande i skogen som gällde. Alltid oorganiserat! Det var bara dom riktigt duktiga som var med i nån klubb! (Jag var med i vargungarn
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:42Du också? Kalla mig Zeke.
Du också? Kalla mig Zeke.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:44Hm, där jag växte upp fanns det visst några tjejer med men de var få. De flesta tjejerna hoppade möjligen rep annars gjorde de ingenting fysiskt alls.
De tränade däremot organiserat i nästan lika stor utsträckning som vi gjorde.
Hm, där jag växte upp fanns det visst några tjejer med men de var få. De flesta tjejerna hoppade möjligen rep annars gjorde de ingenting fysiskt alls.
De tränade däremot organiserat i nästan lika stor utsträckning som vi gjorde.
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:46David, jag kan nog ge dig rätt vad gäller ungdomars avtagande idrottande om vi stegar upp några åldrar. Tonåringar av idag avsätter mycket av sin fritid till datorer. Det här är rätt svårbedömt men det är inte ovanligt att t.ex. en femtonårig tjej säger a
David, jag kan nog ge dig rätt vad gäller ungdomars avtagande idrottande om vi stegar upp några åldrar. Tonåringar av idag avsätter mycket av sin fritid till datorer. Det här är rätt svårbedömt men det är inte ovanligt att t.ex. en femtonårig tjej säger a
Quote from Elias Engqvist on 28 January 2009, 23:48Förr i tiden pratade dom i telefon istället nu chattar dom...
Förr i tiden pratade dom i telefon istället nu chattar dom...
Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 23:52Gallringen i tonåren innebär att väldigt många talanger(förutom på SMS och chattar) lämnar idrotten.
Jag började tävlingscykla som artonåring, när de andra slutade..Ganska absurt med tanke på min helt oskyldiga tonår, när jag satt hemma och löste korso
Gallringen i tonåren innebär att väldigt många talanger(förutom på SMS och chattar) lämnar idrotten.
Jag började tävlingscykla som artonåring, när de andra slutade..
Ganska absurt med tanke på min helt oskyldiga tonår, när jag satt hemma och löste korso
Quote from Elias Engqvist on 29 January 2009, 07:58Jasså, är det det som kallas "lösa korsord"?
Jasså, är det det som kallas "lösa korsord"?
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 10:49Ungdommarna la av i tonåren för trettio år sedan också. I sjätte klass var ca 75% med i någon idrottsförening. Men i nionde klass var bara 25% kvar. Så problemet fanns då med.
Sen det där med datorer. De ungdomar som spelar/chattar tränar mer idrott än de
Ungdommarna la av i tonåren för trettio år sedan också. I sjätte klass var ca 75% med i någon idrottsförening. Men i nionde klass var bara 25% kvar. Så problemet fanns då med.
Sen det där med datorer. De ungdomar som spelar/chattar tränar mer idrott än de
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 13:10En deprimerande länk:
http://www.alltombarn.se/skolbarn/mindre-fritisaktiviteter-bland-arbetarfamiljer-1.21387Man kan tolka statistik hur man vill förvisso men hur tolkar man:
"Bland pojkar som lever i arbetarhushåll deltar 40 procent inte i någon organ
En deprimerande länk:
http://www.alltombarn.se/skolbarn/mindre-fritisaktiviteter-bland-arbetarfamiljer-1.21387
Man kan tolka statistik hur man vill förvisso men hur tolkar man:
"Bland pojkar som lever i arbetarhushåll deltar 40 procent inte i någon organ
Quote from Funbeat user on 29 January 2009, 13:26Samma tendens hos de vuxna.
Samma tendens hos de vuxna.