Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Halli-hallå-låt-bollen-gå lekte vi med tjejerna - annars var det fotboll, brännboll, hockey och skidåkning eller allmänt kutande i skogen som gällde. Alltid oorganiserat! Det var bara dom riktigt duktiga som var med i nån klubb! (Jag var med i vargungarn

Du också? Kalla mig Zeke.

Hm, där jag växte upp fanns det visst några tjejer med men de var få. De flesta tjejerna hoppade möjligen rep annars gjorde de ingenting fysiskt alls.

De tränade däremot organiserat i nästan lika stor utsträckning som vi gjorde.

David, jag kan nog ge dig rätt vad gäller ungdomars avtagande idrottande om vi stegar upp några åldrar. Tonåringar av idag avsätter mycket av sin fritid till datorer. Det här är rätt svårbedömt men det är inte ovanligt att t.ex. en femtonårig tjej säger a

Förr i tiden pratade dom i telefon istället nu chattar dom...

Gallringen i tonåren innebär att väldigt många talanger(förutom på SMS och chattar) lämnar idrotten.
Jag började tävlingscykla som artonåring, när de andra slutade..

Ganska absurt med tanke på min helt oskyldiga tonår, när jag satt hemma och löste korso

Jasså, är det det som kallas "lösa korsord"?

Ungdommarna la av i tonåren för trettio år sedan också. I sjätte klass var ca 75% med i någon idrottsförening. Men i nionde klass var bara 25% kvar. Så problemet fanns då med.
Sen det där med datorer. De ungdomar som spelar/chattar tränar mer idrott än de

En deprimerande länk:
http://www.alltombarn.se/skolbarn/mindre-fritisaktiviteter-bland-arbetarfamiljer-1.21387

Man kan tolka statistik hur man vill förvisso men hur tolkar man:
"Bland pojkar som lever i arbetarhushåll deltar 40 procent inte i någon organ

Samma tendens hos de vuxna.