Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 13:04Frågan har samma svar som frågan: Varför står det inte 200 pers o tittar på ett 5000 meterslopp på en friidrottstävling på lokal nivå längre? (Eller gör det det, jag slutade tävla typ 1981)
Frågan har samma svar som frågan: Varför står det inte 200 pers o tittar på ett 5000 meterslopp på en friidrottstävling på lokal nivå längre? (Eller gör det det, jag slutade tävla typ 1981)
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 13:37Anders, det var du själv som sa 30-40 år sedan (2009-40 = 1969). Då var jag i grundskoleåldern. Växte upp i mitt i bandygettot Vetlanda, Småland. Jag spelade själv ishockey i Boro och innebandy på från ca 1972. Friidrott på den här tiden hade redan blivit
Anders, det var du själv som sa 30-40 år sedan (2009-40 = 1969). Då var jag i grundskoleåldern. Växte upp i mitt i bandygettot Vetlanda, Småland. Jag spelade själv ishockey i Boro och innebandy på från ca 1972. Friidrott på den här tiden hade redan blivit
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 13:49När det gäller dagens intresse för friidrott kan jag fylla på med lite färsk kunskap från undomsidrotten.
Jag har försökt få in min son på friidrott de senaste åren. Intresset är dock rekordstort efter Holm, Kallurs, Blomqvist osv. Varenda unge verkar v
När det gäller dagens intresse för friidrott kan jag fylla på med lite färsk kunskap från undomsidrotten.
Jag har försökt få in min son på friidrott de senaste åren. Intresset är dock rekordstort efter Holm, Kallurs, Blomqvist osv. Varenda unge verkar v
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 15:50Ett litet diagram kanske? 🙂 Även om mitt statistiska material inte är komplett.
BILD:http://www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/marathon-arsbasta-utveckling.jpg
Ett litet diagram kanske? 🙂 Även om mitt statistiska material inte är komplett.
BILD:http://www.markus-andersson.se/lopning/funbeat/marathon-arsbasta-utveckling.jpg
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 15:59Saken där är väl just den att intresset för senioridrott är så litet numera. Vad jag menat i mina tidigare inlägg gäller inte barnidrott, utan vuxenidrott. När jag var 12-15 år kunde jag drömma om att platsa i P16-laget, för några yngre klasser fanns inte
Saken där är väl just den att intresset för senioridrott är så litet numera. Vad jag menat i mina tidigare inlägg gäller inte barnidrott, utan vuxenidrott. När jag var 12-15 år kunde jag drömma om att platsa i P16-laget, för några yngre klasser fanns inte
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 16:20Ja, definitivt en intressant fråga, men förmodligen en som är riktigt svår att svara på. Det finns många förslag i tråden, kanske alla har lite rätt? D.v.s. att det finns så många olika små faktorer som leder till beslut hos var och en som löptränar över
Ja, definitivt en intressant fråga, men förmodligen en som är riktigt svår att svara på. Det finns många förslag i tråden, kanske alla har lite rätt? D.v.s. att det finns så många olika små faktorer som leder till beslut hos var och en som löptränar över
Quote from Johan T on 23 January 2009, 16:32Tjusigt diagram, Markus! (t+)
Tjusigt diagram, Markus! (t+)
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 16:33Jaha, ni springer och tittar på pulsklockan eller GPS:en.
Jag tror ju inte att konditionsidrottare kommer från motionsvågen utan från ett djävlar anamma som sitter i huvudet.
Att Lilian Andersson vinner SM-guld är ett varningstecken.
Jaha, ni springer och tittar på pulsklockan eller GPS:en.
Jag tror ju inte att konditionsidrottare kommer från motionsvågen utan från ett djävlar anamma som sitter i huvudet.
Att Lilian Andersson vinner SM-guld är ett varningstecken.
Quote from Jonny Persson on 23 January 2009, 16:35"Men en sak jag alltid blir förvånad över är hur referensramarna har markant flyttat sig för vad som är långpass, stora veckodoser och hård träning. Ibland tror jag nästan att allt det som vi på 80-talet visste (och det borde vara mindre än nuvarande kuns
"Men en sak jag alltid blir förvånad över är hur referensramarna har markant flyttat sig för vad som är långpass, stora veckodoser och hård träning. Ibland tror jag nästan att allt det som vi på 80-talet visste (och det borde vara mindre än nuvarande kuns
Quote from Funbeat user on 23 January 2009, 17:27Jag läser den här tråden med stort intresse och det som framförallt intresserar mig är träningen förr kontra träningen nu. Jag som började springa för två år sedan är ju verkligen en produkt av samtiden, med allt vad det innebär i form av Szalkaischeman,
Jag läser den här tråden med stort intresse och det som framförallt intresserar mig är träningen förr kontra träningen nu. Jag som började springa för två år sedan är ju verkligen en produkt av samtiden, med allt vad det innebär i form av Szalkaischeman,