Quote from Guest on 22 June 2009, 19:40Jag har alltid haft väldigt lätt för att löpa. När andra har pratat om mjölksyra har jag verkligen inte förstått vad de har pratat om. Efter ett par/några kilometer har jag fått känslan av att någon har stoppat i batterier i ryggen på mig och benen går av
Jag har alltid haft väldigt lätt för att löpa. När andra har pratat om mjölksyra har jag verkligen inte förstått vad de har pratat om. Efter ett par/några kilometer har jag fått känslan av att någon har stoppat i batterier i ryggen på mig och benen går av
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 19:50Har precis samma erfarenhet som du. Tror att känslan i löpningen har att göra med att man blir så ojämnt stark i kroppen. Grymt stark i lårens framsida men bålen och baksidorna hänger inte med, därav att man får känslan av att man sitter och springer. Men
Har precis samma erfarenhet som du. Tror att känslan i löpningen har att göra med att man blir så ojämnt stark i kroppen. Grymt stark i lårens framsida men bålen och baksidorna hänger inte med, därav att man får känslan av att man sitter och springer. Men
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:01Ja, det är lite känslan av att jag sitter och springer, som att jag liksom trycks ner mot marken. Framförallt när jag springer uppför, det var inte alls jobbigt mäkte jag idag, jag tog i med framsida lår och vips var jag uppe utan att anstränga mig nämnvä
Ja, det är lite känslan av att jag sitter och springer, som att jag liksom trycks ner mot marken. Framförallt när jag springer uppför, det var inte alls jobbigt mäkte jag idag, jag tog i med framsida lår och vips var jag uppe utan att anstränga mig nämnvä
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:04Du använder andra muskler och framför allt musklerna annorlunda vid cykling än vid löpning.
Du använder andra muskler och framför allt musklerna annorlunda vid cykling än vid löpning.
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:41Att det är helt annorlunda att cykla jämfört med att springa kan jag intyga.
Det ska ganska mycket till för att jag ska få mjölksyra i benen av löpning, men nu när jag pga en fotskada inte kan springa särskilt mycket och därför kör en del motionscykel ha
Att det är helt annorlunda att cykla jämfört med att springa kan jag intyga.
Det ska ganska mycket till för att jag ska få mjölksyra i benen av löpning, men nu när jag pga en fotskada inte kan springa särskilt mycket och därför kör en del motionscykel ha
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:45Lite klen?
Lite klen?
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:51Mycket! Både i cykelfysiken och cykelpsyket. 😀
(dj...a sk.tcykling!) (H)
Mycket! Både i cykelfysiken och cykelpsyket. 😀
(dj...a sk.tcykling!) (H)
Quote from Funbeat user on 22 June 2009, 20:55Då gäller det att bita i styrlindan.
Då gäller det att bita i styrlindan.
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 08:40Tusen tack för tipset, verkkar klockrent. Lovar prova nästa gång så får vi se om det hjälper - bara jag inte blir utslängd från gymmet pga vandalisering å utrustningen..... 😀
Tusen tack för tipset, verkkar klockrent. Lovar prova nästa gång så får vi se om det hjälper - bara jag inte blir utslängd från gymmet pga vandalisering å utrustningen..... 😀
Quote from Funbeat user on 23 June 2009, 09:30Vet inte hur sant det är, men jag har fått rådet att ligga på så lätta växlar som möjligt med hög kadens istället för att dra tyngre växlar för att inte "förstöra" löpmusklerna vid cyklingen.
Vet inte hur sant det är, men jag har fått rådet att ligga på så lätta växlar som möjligt med hög kadens istället för att dra tyngre växlar för att inte "förstöra" löpmusklerna vid cyklingen.